Renault Twingo

Autor: Bogdan Constantin acum 13 ani Prezentari

Dezvoltarea noului Twingo s-a facut pe baza şasiului disponibil pe Clio 2, compus dintr-o suspensie McPherson pe faţă şi una semiindependentă pe puntea spate. Un accent important s-a pus pe reducerea consumului de combustibil, în sensul acesta fiind adaptat un sistem de direcţie asistat electric, caucicuri care, în ciuda lăţimii mai mari, au o rezistenţă la înaintare mai mică şi bare de torsiune cu un raport foarte bun între rezistenţă şi greutate.

Gama de motorizări se încadrează în programul Renault de reducere a poluării, cu emisii de CO2 de până la 140 g/km. Motorul pe benzină de 1.149 cmc este disponibil în trei versiuni de putere, cu 60 CP în cazul în care este dotat cu doar 8 supape, 75 CP pentru modelul 16V şi 100 CP pentru versiunea cu turbină cu inerţie mică. Pentru versiunea cea mai puternică, şoferul beneficiază de un boost de putere de 5 CP şi 6 Nm în treptele 2, 3 şi 4, la turaţii de peste 4.500 rpm.

În premieră pe Twingo este disponibil şi un motor diesel, varianta de bază a vestitului 1,5 dCi, ce dezvoltă 65 CP şi un cuplu de 160 Nm încă de la 1.900 rpm. Ca urmare a consumului foarte mic au rezultat emisii de CO2 de numai 113 g/km, un record pentru un autovehicul Renault. Toate motorizările respectă normele de poluare Euro 4.

Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte sau una robotizată, în care un mecanism electrohidraulic preia sarcina de a schimba vitezele. În acest ultim caz, consumul scade cu 3%, iar, impreună cu un confort evident şi un cost de producţie mic, ar putea anunţa un mare succes pentru varianta de transmisie Quickshift.

Siguranţa este asigurată de sistemul ABS şi de ESP, care însă este încă în dezvoltare şi va fi disponibil ca opţional în cursul acestui an. Frânarea este asigurată de discuri de 259 mm pe faţă şi tamburi pe puntea spate, în cazul unei acţionări de urgenţă luminile de avarie fiind pornite automat. În interior, pasagerii sunt protejaţi de până la 6 airbaguri şi de o structură de rezistenţă dezvoltată de producătorul cu cele mai multe maşini de 5 stele la testele EuroNCAP.

O importanţă deosebită s-a acordat costurilor de întreţinere, noul Twingo având intervale extinse pentru perioada de service. Astfel, pentru versiunile pe benzină, reviziile se fac la fiecare 30.000 de km, exceptând versiunea turbo, ce trebuie să viziteze un service Renault la fiecare 20.000 km. Filtrul de aer şi bujiile se schimbă la fiecare 60.000 km, iar distribuţia este înlocuită la 120.000 de km sau 160.000 de km în cazul versiunii diesel.

Reciclarea a fost un aspect important în dezvoltarea noului model, peste 85% din acesta fiind reciclabil. Twingo 2 va fi produs la fabrica Novo Mesto din Slovenia, uzina ce a primit certificarea ISO 14001 în ceea ce priveşte protecţia mediului. Vânzările vor începe cu luna iunie a acestui an, ia până la sfarşitul lui septembrie noul Twingo va fi disponibil în majoritatea ţărilor europene. Prezenţa acestuia în Romania nu este încă hotarâtă.

Primul model a creat un adevărat cult al pasionaţilor pentru acest vehicul simpatic, având un succes comercial extraordinar. Deşi designul a fost de tipul "îmi place / nu-mi place deloc", tocmai acesta a fost şi secretul modelului inedit. În momentul lansării, acum 15 ani, Twingo a inaugurat o nouă clasă, de citadine spaţioase şi economice.

După mulţi ani, concurenţa şi-a dat seama de potenţialul acestei pieţe nişă, venind cu modele echivalente, mai moderne şi mai sigure. Renault a trebuit să contaatace printr-un nou model, care, după câteva amânări şi întoarceri la planşa de desen, a fost lansat. Twingo 2 face parte din Renault Commitment 2009, un program ce promite lansarea a 26 de noi modele, din care 13 pentru a cuceri noi pieţe.

Cu o lungime de 3,6 metri, noul model are un design total schimbat, dar la fel de original şi atrăgător precum cel al primei generaţii. Twingo 2 se alătură restului modelelor de clasă mică Renault, fiind un vechicul practic şi compact, în timp ce Clio 2 oferă versatilitate şi costuri de întreţinere mici, iar Modus se adresează familiilor doritoare de modularitatea şi spaţiul oferit de un MPV.

Aspectul exterior este tineresc şi atrăgător, fiind desenat astfel încât noul model să aibă un succes internaţional şi mai puţin doar regional, aşa cum prima generaţie Twingo a atras doar anumite pieţe europene. De altfel, Renault lansează pentru prima oară şi o versiune cu volanul pe dreapta, destinată în special Marii Britanii, a patra piaţă de autovehicule din Europa.

Vor fi disponibile şase versiuni de echipare: Access/ Authentique, Expression, Privilege, Initiale, Dynamic şi GT, ultimele două având un kit exterior specific, cu spoilere agresive şi jante de 15 inch. Partea frontală este dominată de blocurile optice imense şi gura de aer centrală situată în partea de jos a spoilerului. Proiectoarele de ceaţă sunt încadrate parţial de detalii vopsite în crom satinat şi marcate cu logo-ul “GT”. În aceeaşi nuanţă sunt vopsite şi eleronul spate şi ieşirea sistemului de evacuare. O gamă largă de accesorii este disponibilă, viitorii clienţi putându-şi personaliza noul Twingo cu numeroase stickere şi detalii artistice.

Interiorul este specific Renault, cu multe componente preluate de la alte modele ale constructorului francez, dar asamblate original într-o ambianţă interioara plăcută. Calitatea materialelor se încadrează în trendul crescător inaugurat de Clio 3, iar spaţiul a crescut datorită ampatamentului foarte mare, de 2.367 mm. Faţă de prima generaţie, noul Twingo are coloană de direcţie reglabilă, scaune mai confortabile şi multiple spaţii de depozitare. Ceasurile de bord păstrează tradiţia Twingo, cu vitezometul digital situat central. Pentru versiunile superioare este disponibil şi un turometru, situat pe coloana de direcţie.

Sistemul de sunet are posibilitatea de a fi conectat la un mp3-player sau iPod şi controlează funcţiile acestora prin intermediul satelitului amplasat lângă volan. De asemenea este disponibil un sistem Bluetooth pentru sincronizarea telefonului mobil, ce permite preluarea apelurilor fără a lua mâna de pe volan. Volumul portbagajului ajunge de la 230 la 951 de litri în cazul în care bancheta spate este rabatată complet.

Tags:


Comentarii
Inchide