Singer 911 - esenţă de Porsche

Americanii dau o mică lecţie de originalitate germanilor. Singer 911 sau cum ar fi trebuit, poate, să arate un 911 al zilelor noastre.

Singer 911 - esenţă de Porsche Singer 911 - esenţă de Porsche

Pe alocuri poate îmi va fi scuzat entuziasmul. Dar puţine sunt modelele care mă bucură sincer, o bucurie pe care o regăsesc egală în intensitate cu cea din copilărie. Da, este acel Porsche ideal pe care l-aş dori, este tot ce a avut şi nu a avut 911.

Realitatea este că 911 este de mult timp o marcă, pentru că ântre conceptul iniţial de 911 şi ce găseşti astăzi în showroom-uri cu numele 911 este o distanţă imensă. O distanţă colosală, dar nu în sensul rău. Dar valori precum greutate redusă, motor răcit cu aer s-au evaporat. Trebuie să plătim tributul cuvenit şi evoluţiei. Dar oare mai poate exista un Porsche 911 produs în 2011 dar care să se apropie cât mai mult de conceptul clasic?

Se pleacă de la un şasiu de Porsche 911 din perioada 1969 - 1989. Se dezbracă complet modelul, ceea ce se păstrează fiind ampatamentul original, poziţia montantului A, linia plafonului, prinderile suspensiei şi ale cutiei de viteze. Restul este restaurat, reinventat, reimaginat şi îmbunătăţit pentru a aduce performanţele şi plăcerea condusului/ pilotajului la un alt nivel. Şasiul beneficiază de puncte suplimentare de sudură la care se adaugă un cadru suplimentar pentru creşterea rigidităţii torsionale.

Avem o suspensie McPherson, s-a renunţat la barele de torsiune. De asemenea au fost utilizate la suspensie componente din motorsport care permit multiple ajustări şi setări. Sistemul de direcţie ZF este înlocuit cu unul electric-hidraulic, despre care cei de la Singer susţin că păstrează feedback-ul oferit de modelele clasice, dar oferă reacţii mai rapide. Modelele Porsche mai sunt renumite pentru performanţele sistemelor de frânare. Sistemul de pe Singer 911 este Brembo cu etriere cu patru pistonaşe şi discuri derivate din cele utilizate pe modelul de competiţie 917.

Motorizarea are la bază cel mai evoluat propulsor răcit cu aer de pe gama 911, propulsorul boxer de 3,6 litri montat pe 993. Cilindreea originală a propulsorului răcit cu aer/ ulei a evoluat la 3,82 litri. Componentele interne ale propulsorului sunt de ultimă generaţie, spre exemplu arborele cotit provine de la 997 GT3. Performanţele motorului vor fi gestionate de o unitate electronică, Motec M800, care a permis opţiuni precum launch control şi controlul tracţiunii. Singer oferă două stagii de putere, o versiune de bază de 360 CP şi o zonă generoasă de cuplu motor, plus o versiune cu apetit pentru circuite care dezvoltă 425 CP şi 460 Nm.

Mai găsim o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, G50, plus un ambreiaj care poate suporta un cuplu motor de 950 Nm. Nu a fost omis la inventar nici diferenţialul cu alunecare limitată. Şi toate acestea într-un pachet care are o masă de 1.090 kg. În cazul versiunii de 425 CP performanţele sunt impresionante. 0-100 km/h în 3,9 secunde/ 0-160 km/h în 8,5 secunde şi o viteză maximă de aproximativ 280 km/h.

În ceea ce priveşte linia exterioară, sursa de inspiraţie pentru design au fost 911 RSR şi ST. Singurele elemente originale mai sunt panourile din metal ale portierelor. În rest totul este fibră de carbon. Acest Singer 911 poate fi considerat un puzzle la capitolul design. Sunt elemente inspirate de la atâtea generaţii 911, încât poate fi considerat subiect de studiu.

Interiorul este de asemenea operă de artă. Totul este de atunci, nimic nu te lasă să bănuieşti că ai conectivitate iPod, bluetooth, navigaţie, radio prin satelit. Singer 911 hand built - aşa cum le place americanilor să spună. O bijuterie. Preţ? Undeva în jurul sumei de 200.000 USD. Pentru cât efort şi imaginaţie s-a investit în acest model suma nu cred că este mare. Primul exemplar, cel verde din galeria foto, este deja vândut.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.