Spania în Pole Position

Contribuţia Spaniei în lumea sporturilor cu motor este una deosebit de importantă, datorită numeroşilor piloţi proveniţi din aceasta ţară.

Spania în Pole Position Spania în Pole Position

De-a lungul timpului, piloţii spanioli au înregistrat succese notabile în toate competiţiile auto majore: Fernando Alonso în Formula 1, Carlos Sainz în Campionatul Mondial de Raliuri şi în raliul Paris-Dakar, Jorge Lorenzo în MotoGP şi Carlos Checa în Campionatul Mondial de Superbike.

Pe lângă asta, marca auto spaniolă Seat este în continuă ascensiune după ce a fost preluată de grupul Volskwagen, iar Tramontana constituie reprezentatul Spaniei pe lista selectă a maşinilor sport cu design futurist.

Chiar dacă de-a lungul timpului, nu mai puţin de 8 piloţi spanioli s-au perindat prin Formula 1, cel mai cunoscut dintre aceştia este, cu siguranţă, Fernando Alonso. Spaniolul este dublu campion mondial în Formula 1, el fiind câştigătorul sezoanelor competiţionale 2005 şi 2006.

Aceste performanţe au fost realizate alături de echipa Renault F1, iar tot alături de francezi, pilotul spaniol a reuşit să câştige şi prima sa cursă de Formula 1. Aceasta a fost GP-ul Ungariei, în urma căruia pilotul a obţinut primul pole position din carieră, în Malaezia. Ambele evenimente au avut loc în sezonul 2003.

Înainte să ajungă pilot de F1, Fernando Alonso şi-a făcut junioratul în cursele de carting şi Formula 3000. Aici, el şi-a dovedit calităţile şi a atras atenţia managerilor din Formula 1 cu performanţele sale. Astfel, Fernando Alonso a debutat în Formula 1 în anul 2001, concurând pentru echipa Minardi, încă de la prima cursă a sezonului respectiv.

Anul 2002 îl găsea pe francez la Renault, echipă cu care a avut cele mai mari succese din carieră şi unde a câştigat primele curse din F1. Din 2007, a fost pilotul celor de la McLaren. Totuşi, rivalitatea acerbă faţă de coechipierul său de atunci, Lewis Hamilton, şi divergenţele cu echipa l-au determinat să revină în 2008 la Renault. Însă, aici nu a mai avut parte de succese notabile.

Din 2010, se află la Ferrari, echipă pentru care a câştigat 7 curse, ultima chiar în urmă cu 2 săptămâni pe circuitul de la Sepang. În cifre, cariera lui Alonso în F1 se traduce prin participarea la 180 de curse dintre care 28 câştigate, 74 de podiumuri, 20 de pole position-uri şi 2 titluri de campion mondial.

Fiind primul pilot spaniol care a devenit campion mondial, a stârnit un adevărat fenomen în Spania, numit Alonsomania. La fiecare cursă ce avea loc fie pe circuitul din Barcelona, fie pe cel din Valencia, tribunele erau arhipline cu fani spanioli înarmaţi cu steaguri şi bannere de susţinere a spaniolului. De asemenea, pilotul spaniolul născut în Oviedo este ambasador al bunăvoinţei pentru UNICEF.

Sezonul acesta, în Formula 1 mai concurează un alt spaniol, Pedro de la Rosa. El fiind cel mai vârstnic pilot din competiţie, după Michael Schumacher. De-a lungul timpului, Pedro de la Rosa a concurat pentru echipele Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber şi HRT.

În sezonul 2011, şi tânărul pilot spaniol Jaime Alguersuari şi-a încercat norocul alături de echipa Toro Rosso în competiţia automobilistică supremă.

Totuşi, Formula 1 nu este singurul sport cu motor în care spaniolii concurează la un nivel foarte înalt. Un alt exemplu care demonstrează pasiunea ibericilor pentru motorsport este legenda Carlos Sainz.

"El Matador", aşa cum mai este cunoscut pilotul spaniol, şi-a început cariara în anul 1980 în campionatul spaniol de raliuri pe care l-a câştigat de două ori. 7 ani mai târziu Sainz a intrat în cea mai importantă competiţie de raliuri din lume, WRC.

În cei 19 ani în care a alergat în Campionatul Mondial de Raliuri, spaniolul a câştigat două titluri mondiale, 26 de raliuri şi a urcat pe 96 de podiumuri, performanţe ce îl fac unul dintre cei mai titraţi piloţi din WRC.

Spaniolul s-a retras în 2005, dar pasiunea şi dorinţa de a concura nu l-au lăsat să îşi încheie socotelile cu motorsportul, înscriindu-se în cea mai periculoasă competiţie auto, Raliul Dakar. Experienţa şi talentul l-au ajutat să termine pe primul loc în 2010 chiar dacă nu era familiarizat nici cu maşina şi nici cu raliul.


Un urmaş demn de valoarea lui Sainz este actualul pilot WRC, Dani Sordo. Spaniolul a reuşit în ultima perioadă performanţe uimitoare şi promite din ce în ce mai mult, acum având de partea sa una dintre cele mai puternice echipe, Prodrive Mini.

Nici când vine vorba de două roţi spaniolii nu stau mai prejos. În prezent, piloţii Jorge Lorenzo şi Dani Pedrosa se bat pentru titlul de campion în MotoGP, iar veteranul Carlos Checa este campion en-titre în World Superbike Championship.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.