Ssangyong actyon paris 2006

Autor: Andrei Nan 15 feb. 2007 Prezentări

Un nou episod din serialul coreean de acţiune
SsangYong
şi-a făcut
debutul pe piaţa europeană la Salonul de la Paris. Tot-terenurilor
terminate în „on” li s-a alăturat un nou membru, pe numele lui de
scenă Actyon.

Se pare că
Actyon va suscita discuţii la fel de contradictorii ca şi Megane,
în ceea ce priveşte designul. O figură ciudată, silueta extrem de
plonjată şi spatele neutru sunt principalele trăsături ale
exteriorului. Rezultatul este de natură să îi uimească pe mulţi:
avem în faţă unul dintre cele mai dinamice SUV-uri de pe piaţa
mondială.

Ceea ce ne dă de
înţeles că SsangYong este deja o marcă fără complexe pe scena
off-road, mai ales privind la panoplia de modele care circulă deja
pe (şi pe lângă) şoselele din toată lumea. De la statutul de
marcă-surogat, care se bazează pe mecanică învechită, chiar dacă
robustă, de proveninenţă Mercedes, SsangYong a devenit un nume din
ce în ce mai vehiculat, chiar şi la noi, când vine vorba de maşini
de teren.

Actyon,
după cum spuneam, are un look interesant, ba chiar contradictoriu.
Totuşi, în ciuda oricăror reticenţe, maşina este adaptată
peisajului de secol XXI şi, fără îndoială, va ieşi în evidenţă pe
orice şosea, lângă orice altă maşină. Ba chiar şi faţă de Kyron se
diferenţiază foarte mult, cu toate că sunt fraţi foarte apropiaţi:
partea mecanică şi mare parte din interior sunt preluate de la
acesta.

Dar cu nişte
modificări. Spre exemplu, Actyon este mai scurt decât Kyron cu 21
cm, ajungând la 4,5 metri – prin urmare, Actyon se vrea un
concurent direct pentru SUV-urile compacte din categoria RAV 4 sau
Land Rover Freelander. Fiind mai scurt decât Kyron, automat şi
portbagajul este mai mic: doar 321 litri, cu adevărat demn de o
compactă! În plus, portbagajul are marginea inferioară cam
ridicată, iar luneta are o suprafaţă cam redusă, aşa încât la
Actyon spaţiul pentru bagaje poate fi un punct sensibil faţă de
Kyron. Însă, în ceea ce priveşte locurile pentru pasageri, suntem
asiguraţi că nu ne vom plânge de spaţiul pentru picioare şi cap sau
de confortul şezutului.

La nivelul
suspensiilor, în cazul lui Kyron avem suspensii independente pe
spate, în timp ce Actyon propune soluţia punţii rigide, robustă,
dar parcă nu în ton cu aspectul modern. Amatorii de off-road vor
zâmbi satisfăcuţi la gândul unor mici aventuri pe trasee medii,
dar, pentru un SUV modern, care are mai mult de a face cu traficul
cotidian sau şoselele interminabile, puntea rigidă ne duce cu
gândul la un grad mai scăzut de confort. Dar şi la costuri mai
reduse.

Costuri reduse
susţinute şi de dieselul common rail, cunoscut, cum altfel, de pe
Kyron. Cei 141 CP au de a face cu aproximativ 200 kg mai puţin în
cazul lui Actyon (în funcţie de tipul de transmisie), ceea ce nu
înseamnă, totuşi, că apar diferenţe notabile ca performanţe şi
consum între cele două modele: consumul mediu este de 7,8 l/100 km
pentru varianta având cutie de viteze manuală, iar viteza maximă
declarată este cu aproximativ 10 km/h mai mare.

În cazul cutiei
de viteze automate, lucrurile nu stau deloc bine faţă de Kyron. În
primul rând, automata lui Actyon are doar patru trepte, nu cinci,
iar consumul este cu aproape un litru la sută mai mare decât
„manuala” – în condiţiile în care varianta automată a lui Kyron
este chiar mai economică decât varianta manuală! Este clar că, în
cazul lui Actyon, preferinţele se vor îndrepta categoric spre cutia
manuală.

La
fel, cea mai mare trecere o va avea tracţiunea integrală
permanentă, doar vorbim de un off-road. Am amintit asta pentru ca
să nu vă lăsaţi păcăliţi de preţul de pornire: în varianta de bază,
Actyon este oferit doar cu tracţiune spate. La capătul opus, pentru
adevăraţii aventurieri şi pasionaţi ai tracţiunii integrale, este
oferită chiar şi o versiune cu reductor, cu un raport de
demultiplicare de 2,483:1. Reductor + punte spate rigidă + cadru
separat = aţi ghicit, o reţetă delicioasă pe teren
accidentat.

Probabil
ingredientul cel mai apreciat va fi raportul preţ / dotări. Este de
aşteptat ca preţul să fie mai mic decât al lui Kyron, în condiţiile
unei echipări la fel de bogate, ceea ce îl face pe Actyon un rival
de temut pentru SUV-urile compacte. Practic, pentru a beneficia de
una dintre cele mai tentante oferte în domeniul maşinilor de teren,
mai rămâne doar să faceţi mici concesii în privinţa designului şi a
confortului pe şosea. După care vă puteţi aventura prin multe
locuri iarna asta.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide