Ssangyong actyon paris 2006

Un nou episod din serialul coreean de acţiune SsangYong şi-a făcut debutul pe piaţa europeană la Salonul de la Paris. Tot-terenurilor terminate în „on” li s-a alăturat un nou membru, pe numele lui de scenă Actyon.

Un nou episod din serialul coreean de acţiune SsangYong şi-a făcut debutul pe piaţa europeană la Salonul de la Paris. Tot-terenurilor terminate în "on" li s-a alăturat un nou membru, pe numele lui de scenă Actyon.

Se pare că Actyon va suscita discuţii la fel de contradictorii ca şi Megane, în ceea ce priveşte designul. O figură ciudată, silueta extrem de plonjată şi spatele neutru sunt principalele trăsături ale exteriorului. Rezultatul este de natură să îi uimească pe mulţi: avem în faţă unul dintre cele mai dinamice SUV-uri de pe piaţa mondială.

Ceea ce ne dă de înţeles că SsangYong este deja o marcă fără complexe pe scena off-road, mai ales privind la panoplia de modele care circulă deja pe (şi pe lângă) şoselele din toată lumea. De la statutul de marcă-surogat, care se bazează pe mecanică învechită, chiar dacă robustă, de proveninenţă Mercedes, SsangYong a devenit un nume din ce în ce mai vehiculat, chiar şi la noi, când vine vorba de maşini de teren.

Actyon, după cum spuneam, are un look interesant, ba chiar contradictoriu. Totuşi, în ciuda oricăror reticenţe, maşina este adaptată peisajului de secol XXI şi, fără îndoială, va ieşi în evidenţă pe orice şosea, lângă orice altă maşină. Ba chiar şi faţă de Kyron se diferenţiază foarte mult, cu toate că sunt fraţi foarte apropiaţi: partea mecanică şi mare parte din interior sunt preluate de la acesta.

Dar cu nişte modificări. Spre exemplu, Actyon este mai scurt decât Kyron cu 21 cm, ajungând la 4,5 metri - prin urmare, Actyon se vrea un concurent direct pentru SUV-urile compacte din categoria RAV 4 sau Land Rover Freelander. Fiind mai scurt decât Kyron, automat şi portbagajul este mai mic: doar 321 litri, cu adevărat demn de o compactă! În plus, portbagajul are marginea inferioară cam ridicată, iar luneta are o suprafaţă cam redusă, aşa încât la Actyon spaţiul pentru bagaje poate fi un punct sensibil faţă de Kyron. Însă, în ceea ce priveşte locurile pentru pasageri, suntem asiguraţi că nu ne vom plânge de spaţiul pentru picioare şi cap sau de confortul şezutului.

La nivelul suspensiilor, în cazul lui Kyron avem suspensii independente pe spate, în timp ce Actyon propune soluţia punţii rigide, robustă, dar parcă nu în ton cu aspectul modern. Amatorii de off-road vor zâmbi satisfăcuţi la gândul unor mici aventuri pe trasee medii, dar, pentru un SUV modern, care are mai mult de a face cu traficul cotidian sau şoselele interminabile, puntea rigidă ne duce cu gândul la un grad mai scăzut de confort. Dar şi la costuri mai reduse.

Costuri reduse susţinute şi de dieselul common rail, cunoscut, cum altfel, de pe Kyron. Cei 141 CP au de a face cu aproximativ 200 kg mai puţin în cazul lui Actyon (în funcţie de tipul de transmisie), ceea ce nu înseamnă, totuşi, că apar diferenţe notabile ca performanţe şi consum între cele două modele: consumul mediu este de 7,8 l/100 km pentru varianta având cutie de viteze manuală, iar viteza maximă declarată este cu aproximativ 10 km/h mai mare.

În cazul cutiei de viteze automate, lucrurile nu stau deloc bine faţă de Kyron. În primul rând, automata lui Actyon are doar patru trepte, nu cinci, iar consumul este cu aproape un litru la sută mai mare decât "manuala" - în condiţiile în care varianta automată a lui Kyron este chiar mai economică decât varianta manuală! Este clar că, în cazul lui Actyon, preferinţele se vor îndrepta categoric spre cutia manuală.

La fel, cea mai mare trecere o va avea tracţiunea integrală permanentă, doar vorbim de un off-road. Am amintit asta pentru ca să nu vă lăsaţi păcăliţi de preţul de pornire: în varianta de bază, Actyon este oferit doar cu tracţiune spate. La capătul opus, pentru adevăraţii aventurieri şi pasionaţi ai tracţiunii integrale, este oferită chiar şi o versiune cu reductor, cu un raport de demultiplicare de 2,483:1. Reductor + punte spate rigidă + cadru separat = aţi ghicit, o reţetă delicioasă pe teren accidentat.

Probabil ingredientul cel mai apreciat va fi raportul preţ / dotări. Este de aşteptat ca preţul să fie mai mic decât al lui Kyron, în condiţiile unei echipări la fel de bogate, ceea ce îl face pe Actyon un rival de temut pentru SUV-urile compacte. Practic, pentru a beneficia de una dintre cele mai tentante oferte în domeniul maşinilor de teren, mai rămâne doar să faceţi mici concesii în privinţa designului şi a confortului pe şosea. După care vă puteţi aventura prin multe locuri iarna asta.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.