Transmisia automata: evolutia în timp

Cutiile de viteze automate au cunoscut o evoluţie ...

Transmisia automata: evolutia în timp Transmisia automata: evolutia în timp

Cutiile de viteze automate au cunoscut o evoluţie impresionantă în ultima perioadă. Deseori catalogate ca ineficiente si leneşe, acum pot face aproape totul mai bine decât cei mai talentaţi piloţi.

Transmisiile automate hdraulice au foarte puţine piese comune cu cele manuale. Clasicul ambreiaj este inlocuit de un convertor de cuplu, adică un mecanism hidraulic ce leagă motorul de cutia de viteze propriu zisă. În locul roţilor dinţate sunt mai multe seturi de mecanisme planetare (seturi de roţi dinţate) ce sunt controlate hidraulic, rezultând rapoartele de transmisie.

În ultimii ani transmisiile automate au făcut un salt uriaş, convingând din ce in ce mai mulţi cumpărători să renunţe la clasicele manuale. Cutiile de viteze automate de altădată, care aveau pierderi uriaşe de putere si erau incredibil de leneşe, au fost date uitării.

Convertor de cuplu pentru transmisii automate hidraulice

Datorită creşterii numărului rapoartelor de transmisie, motorul poate funcţiona pentru mai mult timp in zona optima, reducând astfel consumul de carburant dar şi mărind performanţele maşinii. Convertorul de cuplu a primit de asemena îmbunătăţiri. Acesta se poate bloca acum în toate treptele de viteză anulând pierderile de putere, lucru ce nu se putea la modelele mai vechi.

Spre deosebire de trecut, când transmisiile automate hidraulice erau instalate doar pe automobilele din clasele superioare, acum poţi beneficia de această opţiune si pe maşini din clasa mică, de exemplu Volkswagen Polo sau Ford Fiesta.

Mai puţin comune sunt cutiile de viteze cu variaţie continuă a raportului de transmisie (CVT). Mecanismele planetare prezente la transmisia automată hidraulică sunt înlocuite de o pereche de roţi dinţate sau conuri, antrenate de o curea sau un lanţ ,ce îşi pot modifica diametrul, rezulând astfel un raport de transimisie variabil. Marele dezavantaj al acestui model este pierderea relativ mare de cuplu, din acest motiv fiind utilizate în special pe automobilele mai putin puternice.

Recent, constructorii Toyota, Lexus si Ford şi-au dotat unele modele hibride cu un nou model de CVT acţionat electric sau E-CVT.

Continous Variable Transmission (CVT)

Voi ce aţi alege între o transmisie automata si una manuala?

Citeşte si Combustibilul care lasă hidrogenul pe drumuri - video

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.