Volkswagen Amarok – Informaţii oficiale

Autor: Constantin Ciobanu 27 mai 2010 Prezentări

Un model robustVolkswagen
Amarok reprezintă debutul constructorului german într-un segment
destul de important. Până acum singura „urmă” de pick-up VW putând
fi considerat
Caddy
, dar cu o reprezentativitate destul de ştearsă.

Amarok doreşte să stabilească noi standarde în segmentul
pick-up-urilor de 1 tonă, mizează pe eficienţa
propulsoarelor TDI, oferă un grad ridicat de securitate activă şi
pasivă şi va debuta pe piaţa europeană în 2010. Pentru moment a
fost lansată doar versiunea double cab, urmând ca imediat după
lansare europeană să apară şi caroseria single cab.

Modelul este încadrat de VW în secţiunea
vehicule comerciale
şi este produs în Argentina la
fabrica „Pacheco” din Buenos Aires
. Din punct de vedere al
designului nu putem spune că VW a inventat pick-up-ul, Amarok
încadrându-se perfect în peisajul clasei din care face parte.

La startul vânzărilor va fi disponibil un singur propulsor
diesel de 2 litri. Este un motor cu injecţie
common rail
bi-turbo care dezvoltă 163 CP şi
un cuplu motor de 400 Nm disponibil de la 1.500
rpm
. La jumătatea anului 2010 va mai fi disponibilă o
motorizare diesel supraalimentată cu o turbină cu geometrie
variabilă care va oferi 122 CP şi un cuplu motor
de 340 Nm disponibil la 2.000 rpm. Pentru moment
este disponibilă o singură cutie de viteze, una manuală cu 6
rapoarte.

Ceva mai auster decat un TouaregVolkswagen
se laudă că Amarok va stabili noi standarde în privinţa consumului
pentru un pick-up din acest segment. Chiar şi în versiunea cu
tracţiune integrală propulsorul de 163 CP va oferi un consum mediu
de 7,8 litri în timp ce motorizarea de 122 CP se va mulţumi în
medie cu 7,6 litri. În condiţiile în care rezervorul are 80 litri,
se promite o autonomie ipotetică de 1.000 km.

Amarok va putea fi achiziţionat în trei versiuni: doar cu
tracţiune spate, tracţiune 4×4 nepermanentă şi full time all-wheel
drive. Versiunile cu tracţiune integrală vor fi „înnobilate” cu
logo-ul 4MOTION, în cazul 4×4 nepermanent vom avea o cifră 4
colorată în roşu în timp ce pentru versiunea de top cifra fiind
neagră.

În cazul versiunii cu tracţiune integrală permanentă puterea
este transmisă către punţile faţă/ spate într-un raport de
40:60
. Opţional poate fi comandat un diferenţial spate
blocabil pentru toate versiunile.

Fiind un pick-up, sunt esenţiale dimensiunile benei şi
capacitatea de încărcare. Aici Amarok stă destul de bine. Bena are
o suprafaţă de 2,52 metri pătraţi, o lungime de 1,55 metri, o
lăţime de 1.62 metri, o lăţime la nivelul pasajelor roţilor punţii
spate de 1.22 metri şi o înălţime de 0,52 metri.

Amarok devine astfel primul pick-up de clasă medie care poate fi
încărcat cu un europalet dispus pe lăţime. Poate fi încărcat cu
1,15 tone şi poate tracta până la 2,8
tone
. Un alt detaliu important este acela că pick-up VW
vine cu o soluţie constructivă body-on-frame.

Amarok la prima vedere pare un pick-up extrem de capabil, rămâne
de văzut lista de preţuri.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide