Volkswagen Amarok - Informaţii oficiale

Volkswagen debutează cu Amarok într-un segment care pare a fi fost uitat de cei din Wolfsburg. Amarok este primul pick-up VW în adevăratul sens al cuvântului.

Un model robustVolkswagen Amarok reprezintă debutul constructorului german într-un segment destul de important. Până acum singura "urmă" de pick-up VW putând fi considerat Caddy, dar cu o reprezentativitate destul de ştearsă.

Amarok doreşte să stabilească noi standarde în segmentul pick-up-urilor de 1 tonă, mizează pe eficienţa propulsoarelor TDI, oferă un grad ridicat de securitate activă şi pasivă şi va debuta pe piaţa europeană în 2010. Pentru moment a fost lansată doar versiunea double cab, urmând ca imediat după lansare europeană să apară şi caroseria single cab.

Modelul este încadrat de VW în secţiunea vehicule comerciale şi este produs în Argentina la fabrica "Pacheco" din Buenos Aires. Din punct de vedere al designului nu putem spune că VW a inventat pick-up-ul, Amarok încadrându-se perfect în peisajul clasei din care face parte.

La startul vânzărilor va fi disponibil un singur propulsor diesel de 2 litri. Este un motor cu injecţie common rail bi-turbo care dezvoltă 163 CP şi un cuplu motor de 400 Nm disponibil de la 1.500 rpm. La jumătatea anului 2010 va mai fi disponibilă o motorizare diesel supraalimentată cu o turbină cu geometrie variabilă care va oferi 122 CP şi un cuplu motor de 340 Nm disponibil la 2.000 rpm. Pentru moment este disponibilă o singură cutie de viteze, una manuală cu 6 rapoarte.

Ceva mai auster decat un TouaregVolkswagen se laudă că Amarok va stabili noi standarde în privinţa consumului pentru un pick-up din acest segment. Chiar şi în versiunea cu tracţiune integrală propulsorul de 163 CP va oferi un consum mediu de 7,8 litri în timp ce motorizarea de 122 CP se va mulţumi în medie cu 7,6 litri. În condiţiile în care rezervorul are 80 litri, se promite o autonomie ipotetică de 1.000 km.

Amarok va putea fi achiziţionat în trei versiuni: doar cu tracţiune spate, tracţiune 4x4 nepermanentă şi full time all-wheel drive. Versiunile cu tracţiune integrală vor fi "înnobilate" cu logo-ul 4MOTION, în cazul 4x4 nepermanent vom avea o cifră 4 colorată în roşu în timp ce pentru versiunea de top cifra fiind neagră.

În cazul versiunii cu tracţiune integrală permanentă puterea este transmisă către punţile faţă/ spate într-un raport de 40:60. Opţional poate fi comandat un diferenţial spate blocabil pentru toate versiunile.

Fiind un pick-up, sunt esenţiale dimensiunile benei şi capacitatea de încărcare. Aici Amarok stă destul de bine. Bena are o suprafaţă de 2,52 metri pătraţi, o lungime de 1,55 metri, o lăţime de 1.62 metri, o lăţime la nivelul pasajelor roţilor punţii spate de 1.22 metri şi o înălţime de 0,52 metri.

Amarok devine astfel primul pick-up de clasă medie care poate fi încărcat cu un europalet dispus pe lăţime. Poate fi încărcat cu 1,15 tone şi poate tracta până la 2,8 tone. Un alt detaliu important este acela că pick-up VW vine cu o soluţie constructivă body-on-frame.

Amarok la prima vedere pare un pick-up extrem de capabil, rămâne de văzut lista de preţuri.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.