Volkswagen Golf 6 Cabrio - premieră

Familia VW Golf se îmbogţeşte cu o nouă versiune: Volkswagen Golf 6 Cabrio. Adică un frate al lui VW Eos, dar care oferă un soft-top, fiind şi ceva mai accesibil ca preţ. Iată primele informaţii şi imagini oficiale.

Versiunile de caroserie ale lui Volkswagen Golf 6 sunt mai multe cu una la Salonul Auto Geneva 2011, unde are loc premiera mondială a lui Volkswagen Golf Cabriolet. Aşadar, vorbim de a şaptea versiune de caroserie, după hatchback-ul în 3 şi 5 uşi, breakul Golf Variant, sedanul Jetta, semi-monovolumul Golf Plus şi coupe-cabrioletul VW Eos.

Volkswagen Golf Cabrio este cea de a 7-a versiune de caroserie a lui VW Golf 6

Vestea bună pentru fanii VW este că nu vorbim de un Eos cu soft-top, deoarece, la nivelul designului, chiar dacă vorbim de o imagine cunoscută în ambele cazuri, Eos are un aspect mai sobru, mai apropiat de Passat, în timp ce noul VW Golf Cabrio preia nemodificat designul părţii frontale de la VW Golf 6.

Lucrurile sunt mult mai evidente în partea din spate, unde Eos beneficiază de o capotă pentru hard-top-up escamotabil, în timp ce Golf Cabrio ascunde soft-top-ul sub o husă neagră, în spatele banchetei, într-un stil cât se poate de clasic. De fapt, Golf Cabrio pare pur şi simplu un Golf cu 3 uşi "decupat" - linia nefiind însă denaturată de un arc de siguranţă central, cum era cazul la precedentele generaţii Golf Cabrio.

Volkswagen Golf Cabrio are un soft-top textil, fata de VW Eos, care este un coupe-cabriolet

Din punct de vedere al amenajării interioare, nici o surpriză, însă în spate bancheta oferă loc doar pentru două persoane, din cauza ranforsărilor suplimentare pentru caroserie. Designul interior este acelaşi ca la Golf 6, însă cabrioletul va avea niveluri de echipare mai bogate.

Motorizările vor fi cele cunoscute deja de pe Golf 6, cel mai puternic motor urmând a fi un turbo cu injecţie directă de 2,0 litri, care va furniza 211 CP. Nu vor lipsi versiunile diesel, dintre care se vor detaşa cele cu indicativul BlueMotion Technology. De asemenea, vor fi oferite atât cutii manuale cu 6 trepte, cât şi automate cu dublu ambreiaj DSG.

Acoperişul din material textil are acţionare automată şi se poate capota/decapota în doar 9,5 secunde, operaţiunea putând fi realizată şi în mers, până la o viteză de 30 km/h. Cu ocazia salonului elveţian vor fi comunicate şi preţurile pentru noua versiune VW Golf Cabrio.