Alpina B3 BiTurbo – tuning de rasă în aşteptarea lui M3

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Tuning auto

Preparatorul Alpina nu mai este de mult timp văzut drept un tuner specializat pe maşini BMW, ci un adevărat producător în serie redusă, care conferă maşinilor BMW nu doar un surplus de performanţă, ci şi unul de stil şi, de ce nu, prestanţă.

Cu noul model Alpina B3 Bi-Turbo prezentat la Geneva 2013 şi care se bazează pe BMW Seria 3, cei de la Alpina le oferă celor care nu mai au răbdare până la apariţia noului BMW M3 o alternativă foarte interesantă, în două versiuni de caroserie, sedan şi Touring.

Alpina B3 Bi-Turbo utilizează motorul de 3.0 litri, în 6 cilindri, care se regăseşte şi pe modelul de top BMW 335i – numai că, în cazul Alpina, puterea este crescută cu peste 100 CP, ajungând de la 306 CP la nu mai puţin de 420 CP (cât avea şi M3-ul precedent!).

Această putere maximă este obţinută în plaja 5.500-6.250 rpm, iar valoarea cuplului motor maxim ajunge la 598 Nm/3.000 rpm, cu aproape 200 Nm mai bine decât în cazul lui 335i. Evident, inginerii Alpina au intervenit serios la managementul motorului, precum şi în cazul turbinelor.

Puterea este transmisă printr-o cutie automată cu 8 trepte fie spre roţile spate, fie spre toate cele patru roţi în cazul versiunilor xDrive. Cutia automată are trei moduri de funcţionare: ”D” (automat), ”S” (Sport) şi ”M” (manual, în care treptele se schimbă secvenţial, de la butoanele SWITCH-TRONIC de pe volan).

Ca performanţe, Alpina B3 Bi-Turbo are cu ce se lăuda: demaraj 0-100 km/h în 4,2 secunde, versiunea xDrive fiind chiar mai rapidă, având nevoie de numai 4 secunde. Viteza maximă este de 305 km/h, dar nici consumul nu a fost neglijat, acesta având o valoare medie sub 10 litri/100 km.

Specialiştii Alpina au dotat modelul B3 şi cu o nouă linie de evacuare, de origine Akrapovic, în timp ce suspensia a beneficiat de setări speciale, pentru a oferi cel mai bun echilibru între confort şi sportivitate, mai ales în condiţiile echipării maşinii cu jante de 20 inci.

Tot la Salonul Auto Geneva 2013, cei de la Alpina au adus şi modelul BMW XD3 Bi-Turbo, un fel de concurent al lui Audi SQ5. SUV-ul Alpina duce puterea motorului diesel de 3,0 litri de la 313 CP (cât are pe cea mai potentă versiune X3 xDrive35d) până la 350 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 700 Nm (faţă de 630 la modelul de serie).

Prin urmare, BMW XD3 Bi-Turbo este capabil de un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 5 secunde, în timp ce consumul mediu este anunţat ca fiind de numai 6,8 litri/100 km.



Comentarii
Inchide