7 Martie în istoria automobilistică

7 Martie este o zi în care foarte multe întâmplări s-au petrecut, dar de departe cea mai fericită este uniunea dintre Karl Rapp şi Gustav Otto care a dus la geneza BMW.

7 Martie în istoria automobilistică 7 Martie în istoria automobilistică

7 Martie 1903 - Charles Rolls, cel care împreună cu Frederik Henry Royce a fondat exclusivista marcă Rolls-Royce, stabileşte un record terestru de 136,53 km/h la volanul unui model Mors pe o proprietate privată din Nottinghamshire. Gentelmanul britanic îşi anulează până la urmă recordul spunând că vântul şi înclinarea traseului l-au ajutat şi că acest record nu trebuie să îi fie atribuit, refuzând şansa de a intra în cărţile de istorie.


7 Martie 1916 - Karl Rapp şi Gustav Otto îşi unesc cele două firme, din fuziune rezultând Bayerische Flugzeugwerke AG (Bavarian Aircraft Works). Ulterior firma a devenit Bayerische Motoren Werke, dar data de naştere BMW este consemnată 7 Martie 1916. După cum numele oficial sugerează, BMW a început ca şi constructor de avioane, ulterior trecând la motociclete şi apoi la automobile. Sigla BMW, ce reprezintă o elice de avion, este de fapt o evoluţie a siglei Rapp Mottorenwerke, stilizată cu culorile landului Bavaria alb şi albastru pentru a produce efectul de elice.

Prima motocicletă BMW a apărut în 1923, BMW R32, prima motocicleta din lume care avea o furcă telescopică pentru roata din faţă. În 1927 BMW a fabricat primul automobil, modelul Dixi, un automobil mic după standardele din acea vreme, dotat cu un motor în patru cilindri ce dezvolta 15 CP. Acest automobil nu a fost însă fabricat integral în regie proprie, ci după un patent cumpărat de la Austin Motor Company. BMW a devenit de-a lungul timpului una dintre cele mai notorii mărci de automobile, fiind reprezentativă pentru pasiunea şi sportivitatea germană.


7 Martie 1932 - Partidul Comunist din America organizează "Marşul Foamei" o acţiune care era îndreptată împotriva Ford Motor Company. A fost o mică revoluţie regizată de comunişti împotriva capitalismului promovat de Ford, la fabrica River Rouge protestele degenerând în violenţe. Muncitorii protestau împotriva lui Harry Bennet, cel care conducea destinele Ford şi aplica practici aproape mafiote pentru mobilizarea muncitorilor.

Încercând să discute cu protestatarii Henry Bennet a fost întâmpinat cu pietre şi cărămizi fiind rănit de proiectilele aruncate de insurgenţi. Poliţia a reacţionat deschizând focul şi Joseph York, plus încă doi protestatari care se aflau în preajma lui Bennet au fost omorâţi. Problemele conducerii Ford cu muncitorii au luat sfârşit cinci ani mai târziu, când preşedintele Roosevelt l-a garantat dreptul , refuzat de Bennet, de a forma sindicate.


7 Martie 1938 - Se naşte Janet Guthrie, prima femeie care a participat în Indianapolis 500 şi Daytona 500. În 1977 ea a spart bariera genului şi a fost prima femeie care a concurat la cursa Daytona 500. Ea a terminat cursa pe locul 12 şi a primit distincţia de cel mai bun debutant.

Tot în 1977 Guthrie devine prima femeie care se califică şi participă în faimoasa Indianapolis 500. În turul 27 a trebuit să abandoneze datorită problemelor mecanice. Ea a primit totuşi distincţia de debutantul anului şi în 1978 a revenit la Indianapolis Motor Speedway terminând pe locul 9, un record până la apariţia noii vedete Danica Patrick.


7 Martie 2009 - Honda Racing F1 reînvie sub conducerea lui Ross Brawn, fostul director al echipei, iar noua denumire era Brawn GP. Monoposturile noii echipe beneficiau de grupuri propulsoare McLaren Mercedes. Piloţii confirmaţi sunt Jenson Button şi Ruben Barichello. Echipa avea să producă surpriza mileniului în motorsport, câştigând la prima participare titlul la echipe, dar şi la piloţi prin Jenson Button.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.