Aşa ar putea arăta viitorul BMW M3

BMW M3 nu e doar o maşină, de-alungul timpului a devenit un cult, o maşină iubită de fani şi temută de concurenţă. De fiecare dată când un nou M3 se lansează stabileşte noi standarde. Oare noul model se va ridica la înalţimea predecesorilor săi?

Aşa ar putea arăta viitorul BMW M3 Aşa ar putea arăta viitorul BMW M3

Primul M3 a avut un motor cu patru cilindri în linie, apoi au urmat şase iar ultima generaţie a fost dotată cu un V8 nebun ce se tura pâna la 8250 rpm. Cu privire la motorizarea noii generaţii a coupe-ului de performanţă bavarez s-au auzit mai multe zvonuri.

Iniţial se vorbea despre o revenire la şase cilindri in linie, dar se pare că este vorba despre o schimbare mai radicală. Noul BMW M3 ar putea avea un motor V6 de 3,0 litri.

Conform surselor Insideline, BMW lucrează în prezent la un motor de 3,0 litri V6 twin-turbo, care va fi montat pe următoarea generaţie BMW M3, asemănător V8-ului de 4,4 litri de pe actualul M5.

Varianta cu şase cilindri în linie a fost refuzată din motive de spaţiu, V6-le fiind mai compact şi mult mai echilibrat. Noul propulsor nu derivă din V8-ul generaţiei trecute, cum acesta la rândul lui derivă din propulsorul V10 de 5,0 litri ( M5 ) ci este un motor total nou. Noua unitate de putere va produce aproximativ 430 CP şi 550 Nm, suficient pentru a face faţă acualelor modele Audi RS4 şi Mercedes C63 AMG.

Inginerii BMW sunt ocupaţi şi cu uşurarea noului M3, se pare că acesta va avea o capotă din fibră de carbon, evacuare din titan, existând zvonuri chiar despre dezvotarea unui sistem de frânare cu etriere din aluminiu şi discuri din aliaj carbon-ceramic. Acesta va apărea pe parcursul producţiei.

Pentru prima data M3 va avea un nume de cod diferit de seria 3 pe care este bazat şi anume F80 pentru sedan şi F82 pentru coupe. Tot la capitolul zvonuri intră şi faptul că modelele seria 3 coupe şi cabrio îşi vor schimba numele în seria 4, divizia M fiind clar împotriva acestei idei.

Despre aspectul noului M3 nu putem vorbi prea multe, ci doar că va folosi aceeaşi reţetă ca şi actualul M5. Caroseria coupe-ului va fi modificată cu elemente aerodinamice desenate agresiv.

Ce părere aveţi despre randările noului M3?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.