Ziua AM pentru Maybach

Soarta lui Maybach va fi decisă peste aproximativ două săptămâni conform unor zvonuri apărute pe internet şi confirmate parţial de CEO-ul Dieter Zetsche.

Ziua AM pentru Maybach Ziua AM pentru Maybach

Soarta lui Maybach va fi decisă în consiliul de administraţie Daimler pe data de 1 iulie. Este clar pentru toată lumea că Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler are de condus o discuţie care poate duce la una din cele două soluţii disponibile momentan: închiderea mărcii sau pornirea unui parteneriat foarte apropiat cu Aston Martin pentru proiectarea şi construirea următoarei generaţii.


La un eveniment Daimler desfăşurat zilele trecute în America, Dieter Zetsche a declarat că există toate şansele ca soluţia aleasă să fie una pozitivă pentru viitor. În acelaşi timp, CEO-ul Daimler a recunoscut oficial discuţiile avansate în care se află cu Aston Martin pentru stabilirea unei eventuale colaborări. Nu există informaţii de niciun fel legate de un posibil alt colaborator auto în subiectul Maybach.


Conceptul viitoarei generaţii este gata dar momentan aşteaptă decizia finală. Unda verde sau un loc de cinste în sertarul cu proiecte puse pe stand by pe termen nelimitat. Sau pe vecie. Asta deoarece Zetsche recunoaşte că Daimler a greşit cheltuind peste un miliard de dolari pe dezvoltarea lui Maybach, o maşină de volum foarte mic.


Volum foarte mic înseamnă că Maybach a produs doar 157 de maşini anul trecut iar în SUA au fost comercializate oficial doar 63. De aici şi până la aşteptările Daimler este o prăpastie uriaşă. Mercedes-Benz se aştepta să vândă 1.500 de unităţi anual, din care 500 doar în America.


Doar un joint-venture cu Aston Martin poate salva acum o marcă care a supravieţuit din 2003 şi până acum cu vânzări foarte mici asigurate de şeici, rapperi sau oameni de afaceri care nu vroiau să iasă în evidenţă cu un Rolls-Royce.


Dacă va fi aprobată această soluţie, Aston Martin va ajuta la producerea celei de-a doua generaţii aşa cum ştie el mai bine. Adică Mercedes-Benz se va folosi de noua metodă de fabricaţie şi finisare de super-lux a interioarelor pe care marca engleză a folosit-o în premieră la One-77. Daimler speră că poate astfel să creeze un Maybach care să rivalizeze cu Rolls-Royce la nivel de finisaje şi materiale plus tehnologie de top pentru pasageri.


Aston Martin va primi în schimb motoarele V8 de top ale lui Daimler iar asta înseamnă noile V8 bi-turbo de pe versiunile 500 sau versiunile de 5.5 litri bi-turbo ale AMG-urilor. Desigur şi motorul AMG aspirat de pe SLS coupe şi roadster şi C Coupe 63 AMG va intra în discuţie. În acelaşi timp se pare că AM este interesat de transmisiile Mercedes-Benz şi de motoarele V12.
Avem toate şansele ca în viitor să vedem un V8 Vantage cu motor de 6.2 litri AMG, un Maybach cu interior de poveste britanică şi tehnologie ultra-modernă Daimler sau un Rapide cu V12 bi-turbo Mercedes-Benz şi cutia 7G-TRONIC PLUS. Sau cu noua transmisie în nouă trepte care va fi lansată pe noul S-Klasse anul viitor. Mai aveţi timp de pariuri până pe 1 iulie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.