Frankfurt 2009 - salon de criză?

Marţi 15 septembrie este prima zi a Salonului Auto Frankfurt 2009. Un salon de la care vor lipsi câţiva constructori importanţi. Dar şi un salon care ne va gratula cu (prea) multe premiere, în ciuda crizei economice.

Frankfurt 2009 - salon de criză? Frankfurt 2009 - salon de criză?

Lista cu premierele mondiale de la Salonul Auto Frankfurt 2009 este lungă. Aş spune chiar uimitor de lungă, dacă ne gândim că traversăm o perioadă de criză auto. Voi încerca să menţionez, pe scurt, cele mai importante dintre aceastea.

Voi începe cu top of the top - adică limuzinele de superlux: Bentley Mulsanne, Bugatti Bordeaux sau Rolls Royce Ghost sunt adevărate palme date crizei auto, fiind expresia opulenţei şi a nepăsării milionarilor.

În paralel cu acestea, se vor remarca modele ceva mai puţin exclusiviste, dar tot din registrul "limuzine de minim suta de mii de euro":

  • Aston Martin Rapide, primul coupe cu patru uşi britanic;
  • Porsche Panamera, o limuzină-coupe care deja a fost lansată şi pe piaţa noastră;
  • Jaguar XJ, o generaţie complet nouă, care rupe tradiţia de până acum a mărcii britanice;
  • noul Audi A8, limuzina din aluminiu care le-a încurcat serios socotelile celor de la Mercedes şi BMW;
  • Brabus SV12 R, cea mai puternică limuzină din lume, realizată pe baza unui Mercedes S600

Mai vreţi să vorbim de criză? Ce-ar fi să enumerăm principalele vedete supersport de la Frankfurt 2009?

Aş mai adăuga două exemplare trufaşe din domeniul supersport: Koenigsegg Trevita vrea să rivalizeze cu Bugatti Veyron, prezentând la raport o armată de 1.018 CP, iar canadienii de la HTT Pletore (cine mai sunt şi ăştia?!) vor aduce un supercar cunoscut sub numele de cod LC 750 - unde 750 vine de la puterea motorului. Chiar e interesantă criza din perspectiva atâtor mii de cai putere laolaltă, nu?

Să revenim puţin la un pragmatism apropiat de temerile crizei auto

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.