19 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 19 mart. 2010 Știri auto
19 Martie în istoria automobilistică

19
Martie 1952

Celebrul Jeep Willys ajunge la borna de producţie de 1 milion de
unităţi produse. Pentru un autovehicul de nişă această cifră este
un record, ca în mai puţin de 11 ani să ajungă la această valoare
rotundă. Bineînţeles producţia sa în acea perioadă a fost exclusiv
scopurilor militare. Producţia în masă a debutat în 1941, o dată cu
Declaraţia de Război a Statelor Unite.

Numele original
al brandului vine de la General Purpose vehicle, americanii
prescurtându-l Gee Pee, astfel rezultând Jeep. Proiectul original
al primului Jeep aparţine American Bantam Car Company, dar guvernul
american a alocat drepturile de producţie companiei Willys-Overland
datorită capacităţii superioare de asamblare.

Cert este că
Jeep-ul a devenit rapid simbolul armatei americane şi al puterii
militare în al doilea război mondial. În 1945 a ieşit pe piaţă şi
primul model civil Jeep, care se numea CJ, adică Civilian Jeep.
Până în acel moment Willys-Overland produsese 660.000 de
automobile, dar ajutaţi şi de vânzările de vehicule fără valenţe
militare au ajuns în alţi 6 ani să atingă milionul.


19
Martie 2005
– John
Zachary DeLorean, fondatorul mărcii DeLorean şi unul dintre
inginerii americani cu o foarte mare experienţă, moare la vârsta de
80 de ani după un infarct. Americanul este cunoscut pentru
dezvoltarea lui Pontiac GTO unul dintre cele mai radicale modele
muscle car din toate timpurile. DeLorean este probabil şi singurul
CEO al unei organizaţii care a fost acuzat de trafic de droguri
pentru a îşi salva compania falimentară.

Mai interesant
este faptul că John DeLorean are rădăcini româneşti. Tatăl său este
un emigrant român care se trăgea dintr-o familie foarte săracă cu
13 copii, care a ajuns în SUA la vârsta de 20 de ani. Acesta a
lucrat la o fabrică Ford de lângă Highland Park. Mama sa este tot o
emigrantă din Ungaria care lucra General Electric ca şi muncitor
necalificat. John s-a dovedit o fire foarte ambiţioasă şi, deşi
tatăl său a devenit alcoolic, a absolvit unul dintre cele mai bune
Universităţi tehnice din America, Lawrence Tehnological Institute
din Detroit.

Prima sa slujbă
a fost la Chrysler ca şi inginer, după care a trecut pe la Packard,
ajungând apoi la General Motors. Aici s-a profilat pe marca
Pontiac, acolo unde cea mai importantă contribuţie a avut-o asupra
modelului Pontiac GTO, model pe care l-a conceput în întregime. În
1965 devine chiar şeful Pontiac, drept recompensă.

Ascensiunea sa a trecut şi pe la
Chevrolet şi în 1972 a ajuns vice preşedintele întregii divizi de
automobile de la General Motors. În 1975 John DeLorean şi-a
înfiinţat propria sa companie DeLorean Motor Company, singurul
model produs fiind DeLorean DMC-12, automobil care a devenit foarte
celebru pentru apariţia sa în filmul
„Back to The Future”. O
s
ă revenim cu detalii despre
povestea lui John DeLorean într-un material ulterior pentru cei
interesaţi

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide