Încep lucrările la tronsonul de autostradă Pitești – Curtea de Argeș

Autor: ProMotor acum 2 ani Știri auto

Autostrada Sibiu – Pitești începe să prindă contur, după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat semnarea contractului pentru tronsonul de autostradă Pitești – Curtea de Argeș. Pe acest tronson, câștigătoru este compania italiană Astaldi SpA.

Intră în Galeria FOTO

Potrivit anunțului făcut pe site-ul CNAIR, luni, 11 mai 2020, CNAIR SA a semnat contractul „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, km 92+600 – km 122+950”, ofertantul câștigător fiind compania italiană Astaldi SpA. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei fără TVA, bani care vor proveni din fonduri europene nerambursabile.

Durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, dintre care 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni (10 ani). Traseul acestei secțiuni de autostradă începe în zona localității Curtea de Argeș și contiuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Viteza de circulație stabilită prin proiect este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lățime. Principalele lucrări de artă de pe traseul viitoarei autostrăzi sunt 12 poduri, un viaduct, șase pasaje, trei noduri rutiere, un spațiu de servicii, un centru de întreținere și coordonare și o parcare de scurtă durată.

Tronsonul de autostradă Pitești – Curtea de Argeș este al cincilea de pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești

Reamintim că în data de 14.04.2019, CNAIR a semnat contractual de proiectare și execuție pentru secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13,17 km. Lucrările au început în luna aprilie și au termen de finalizare anul 2023.

Pentru Secțiunea 2, Boița – Cornetu, (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2) în lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) sunt în curs investigații geotehnice suplimentare, cu finanțare din asistența tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentația tehnică și să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție.

Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție sfârșitul lunii iunie 2020.

Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârșitul lunii mai 2020. Pe traseul secțiunii 4 este prevăzută şi construirea primului tunel montan de autostradă din România, la Momâia, cu o lungime de 1,35 kilometri. Nu mai puţin de 10 companii şi asocieri de companii sunt interesate să construiască acest tunel,




Comentarii
Inchide