Noul Volkswagen Golf GTI este mult mai rapid pe circuit decât vechiul model

Publicat: 14 05. 2020, 18:33
Actualizat: 14 05. 2020, 18:37

This browser does not support the video element.

Noul Volkswagen Golf GTI este mult mai rapid decât vechiul model, susțin inginerii companiei din Wolfsburg. Aceștia arată că noul Golf GTI are o aderență mult mai bună în viraje și subvirează mult mai puțin decât generația anterioară.

Intră în Galeria FOTO

Noul Volkswagen Golf GTI are motor turbo de 2.0 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm. Este echipat cu transmisie manuală cu șase trepte sau opțional, cu transmisia automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj.

Pe parcursul testelor desfășurate de producător pe circuitul Ehra (același pe care un Bugatti Chiron a stabilit un nou record de viteză, atingând 490 km/h), noul Volkswagen Golf GTI s-a dovedit a fi cu 3,9 secunde mai rapid decât modelul anterior. Potrivit inginerilor Volkswagen, acest spor de performanță se datorează trenului de rulare superior, dar și pneurilor specializate.

De ce este noul Volkswagen Golf GTI mult mai rapid decât vechiul model

Întregul tren de rulare față a fost reconfigurat pentru a opta generație a lui Golf GTI. Aici includem nu doar arcuri și amortizoare noi, ci și brațele de control modificate. Un tratament similar a fost aplicat și în cazul trenului de rulare spate. În ceea ce privește anvelopele, pentru prima oară Golf GTI poate fi configurat cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2 pe roțile de 19 inchi. Cu toate acestea, testele comparative între generațiile a opta și a șaptea au fost desfășurate cu mașini echipate cu pneuri de vară normale, nu cu performantele Cup 2.

A opta generație a lui Golf GTI dispune de un deferențial cu patinare limitată controlat electronic și suspensie adaptivă. În plus, se folosește de sistemul de control al stabilității pentru a influența ținuta de drum a mașinii. Astfel, fiecare roată poate fi controlată de până la 200 de ori într-o secundă. În modul de rulare Sport, diferențialul cu patinare limitată asigură o tracțiune optimă la ieșirea din viraje, acolo unde este de obicei punctul slab al mașinilor cu tracțiune față.

Noul Golf GTI ar fi trebuit să se lanseze în cadrul Salonului Auto de la Geneva din martie, care a fost însă anulat din cauza pandemiei de coronavirus.