Test drive cu Mazda6 20th Anniversary Edition – Ca la 20 de ani

Autor: Ionuț Vîlciu 08 ian. 2024 Știri auto

Sedanurile, indiferent despre ce clasă vorbim, au tot dispărut în ultimii ani. Clienții nu mai caută un sedan tradițional, nici nu mai vorbim de breakuri, ci se orientează către SUV-uri. Însă, dacă încă te numeri printre cei ce vor o mașină normală, Mazda6 este una dintre cele mai interesante variante pe care le poți găsi pe piața din România.

Cu toate că, prin concepție, este cel mai vechi model din gama actuală a producătorului japonez, Mazda6 nu se simte tocmai ca o mașină bătrână, ci ca un model care s-a maturizat și a devenit mai bun odată cu trecerea timpului. Și chiar a avut timp, dat fiind faptul că actuala generație se află la vânzare încă din 2012.

În peste un deceniu de carieră, mașina a trecut prin câteva actualizări, ultimul facelift important având loc în 2018. De atunci, Mazda a tot operat modificări fine, iar această ediție aniversară este, să-i spunem așa, apogeul sedanului nipon.

Mazda6 ne încântă prin design, chiar dacă este pe piață de peste 10 ani

Designul actualei Mazda6 ne arată că, în ciuda vârstei, poate rămâne dezirabil și plăcut ochiului, fără să fi primit prea multe „operații” estetice. Rămâne un sedan clasic, cu linii fluide, specifice filosofiei de design Kodo.

Formele mașinii ies cel mai bine în evidență atunci când caroseria este finisată într-o nuanță metalizată, așa cum este popularul Soul Red sau acest Artizan Red, disponibil exclusiv pe ediția aniversară de 20 de ani. În lumină slabă nu iese foarte tare în evidență, dar odată ce razele Soarelui lovesc caroserie, nuanțele aprinse de roșu ies la iveală și accentuează liniile mașinii.

Ediția aniversară poate fi identificată rapid prin grila frontală cu aspect cromat, prin emblemele specifice montate pe aripile frontale și prin interiorul de maro, din piele Nappa, cu emblemele specifice din tetiere. În rest, mașina nu are alte elemente exterioare sa interioare care să o diferențieze de un model standard. De asemenea, ediția aniversară oferă în standard jante din aliaj de 19 inch.

Interiorul este bine asamblat, însă există un „dar”

La interior, Mazda6 încântă pasagerii cu un design curat, materiale bine alese și cu butoane. Dacă sunteți fanii comenzilor fizice, atunci veți adora multitudinea de butoane pe care sedanul japonez încă o păstrează. În plus, cele mai multe dintre ele oferă un sentiment plăcut la atingere sau un click satisfăcător, așa cum sunt rotițele folosite pentru a regla temperatura.

Prezența butoanelor fizice va bucura pe mulți, iar pe lângă comenzile climatizării, Mazda a păstrat și un buton separat pentru schimbarea modurilor de rulare (Normal și Sport). În plus, ecranul central este un touchscreen doar când mașina staționează, în rest poate fi controlat cu ajutorul controller-ului montat pe consola centrală. Personal, această abordare este una pe care o găsesc mai la îndemână, în comparație cu un ecran tactil, cel puțin în timpul condusului, dar e nevoie de un pic de acomodare cu modul în care operează aceste controale. Odată ce prinzi ideea, totul este ușor de folosit.

Ceea ce trage interiorul în jos este, după părerea mea, ecranul central de infotainment. Este destul de mic și are o grafică ce începe să își arate vârsta, iar imaginile furnizate de camele video puteau să fie mai bune. Însă, mașina m-a făcut să mai uit din aceste neajunsuri prin construcția foarte solidă, materialele moi folosite în majoritatea zonelor, dar și prin sistemul audio de la Bose, care se aude foarte bine, oferind un sunet echilibrat.

Cum se simte motorul de 2.5 litri? Cât consumă?

Motorizarea de bază pentru Mazda6 este cea de 2.0 litri și 145 CP, dar mai exista și o variantă a aceluiași motor, cu 165 de data aceasta. Cea mai puternică motorizare pe care o poți avea în România este cea de 2.5 litri, 194 CP și 258 Nm. Dacă sunteți fani diesel, atunci Mazda6 nu este pentru dumneavoastră, deoarece japonezii nu mai oferă motorul de 2.2 litri pe motorină.

Motorul acesta de 2.5 litri nu va oferi accelerații fulminante. Japonezii anunță că poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. Totuși, reprizele sunt destul de sprintene, iar transmisia automată cu 6 rapoarte complimentează bine acest propulsor. Nu va fi la fel de incisiv precum un 2.0 turbo, dar va fi mai liniar, iar sunetul produs la turații înalte este chiar plăcut, fără a fi asistat în vreun fel prin boxe.

Mazda declară un consum mediu de 7,4 litri/100 km, de care m-am apropiat destul de mult. Mașina este echipată cu Start/Stop și cu un sistem inteligent de dezactivare a cilindrilor, astfel că poate funcționa și în două pistoane, pentru o mai bună economie de carburant. N-am simțit niciodată trecerea între mersul în 4 sau 2 pistoane, însă am simțit pe deplin sistemul Start/Stop. Nefiind o motorizare mild-hybrid, pornirile nu sunt asistate de un motor electric, astfel că se vor face resimțite în cabină, ceea ce ar putea deveni deranjant, mai ales în traficul de oraș.

După câteva sute de kilometri parcurși prin oraș, pe DN1, dar și pe autostradă, consumul final a fost de 7,5 litri/100 km. Această valoare am obținut-o mergând normal, dar fără să menajez prea tare mașina, în sensul în care am făcut depășiri și am pus la încercare suspensia pe câteva viraje.

Cum se conduce în viața de zi cu zi?

Dacă tot am pomenit de suspensie, trebuie să vă spun că ținuta de drum este foarte plăcută, dar uneori se resimt jantele de 19 inch, cu anvelope cu talon subțire. Dar cam aceasta ar fi singura problemă. Mașina amortizează bine, fără a transmite șocuri sau zgomote ciudate în cabină, iar direcția este destul de comunicativă, ceea ce face din Mazda6 o mașină ușor de poziționat pe drum. Țin se menționez că direcția este o idee mai grea, lucru ce pe unii îi va încânta, pe alții poate mai puțin, în special în oraș.

Dotările fac din sedanul nipon o mașină plăcută în utilizarea de zi cu zi, fie că vorbim de mersul în oraș sau în afara lui. Toți pasagerii au parte de scaune încălzite, iar șoferul și pasagerul față dispun și de scaune ventilate. În plus, volanul încălzit s-a dovedit a fi foarte util în diminețile răcoroase.

Vizibilitatea este foarte bună, iar oglinzile mari, împreună cu senzorii de parcare și camerele 360 fac din parcarea acestui sedan lung de peste 4,8 o joacă de copii. La drum întins, Mazda6 este un cruiser foarte bun, grație unei antifonări îmbunătățite, dar și scaunelor confortabile. De asemenea, poziția la volan este ușor de setat, existând reglaje ample atât pentru scaune, cât și pentru coloana de direcție.

Portbagajul sedanului măsoară 480 de litri, cu posibilitatea de rabatare a banchetelor. Iar dacă nu este suficient de mare pentru nevoile dumneavoastră, vă puteți orienta către versiunea break, care oferă 522 de litri, având și o gură mai mare de încărcare.

Concluzii

Chiar dacă se află de peste un deceniu pe piață, actualizările aduse constant acestui model fac din Mazda6 o mașină care a îmbătrânit frumos, un automobil ce îi va atrage pe cei ce încă mai caută o experiență simplă, dar bine pusă la punct, cu un interior plăcut, dar fără ecranele unei mașini de nouă generație.

Calitatea interiorului este aproape la fel de bună ca ceea ce regăsim pe modele premium, dar așa cum spuneam, în unele locuri mașina își arată vârsta, mai ales când vine vorba de tehnologie. Cu toate acestea, ținuta de drum și modul în care se comportă la drum lung fac ca mașina să se simtă actuală, iar puterea motorului este suficientă pentru utilizarea zilnică.

Cel mai mare dezavantaj va fi reprezentat de taxe. Trăim în România, iar capacitatea cilindrică de 2.5 litri va duce la un impozit anual de aproximativ 1.200 de lei. În cazul acesta, alternativa mai bună va fi motorizarea de 2.0 litri.

Cât despre prețuri, Mazda6 pornește de la 32.790 de euro în România, însă mașina din testul nostru a avut un preț de listă de 42.180 de euro cu TVA inclus, fiind o ediție aniversară complet echipată.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide