Test drive cu noul DS 7 – Un altfel de SUV premium

Autor: Ionuț Vîlciu 30 apr. 2023 Știri auto

Care este primul producător premium care vă vine în minte? Probabil nu DS, dar cu siguranță este un brand care are multe de spus într-o lume dominată de producătorii germani.

Ce vă spune numele de DS? Unii se vor gândi la originalul Citroen DS, în timp ce pentru alți oameni nu va stârni prea multe. DS a devenit de câțiva ani un brand de sine stătător, după o perioadă în care denumirea a fost folosită pentru câteva modele up-market ale brandului Citroen.

Acum, DS este un brand separat, cu o gamă interesantă de modele, în care vom regăsi modele de la micul crossover DS 3, până la limuzina DS 9. Menirea acestui brand este să concureze cu branduri premium consacrate, precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

DS 7 este cel mai mare SUV pe care producătorul francez îl are în oferta sa. Lansat în 2017, originalul DS 7 Crossback se dorea a fi un concurent pentru modele precum Audi Q5, BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC, dar într-un stil propriu. Între timp, mașina a primit o actualizare și a pierdut numele de Crossback.

Cu o lungime de 4.593 mm, o lățime de 1.895 mm și o înălțime de 1.625 mm, DS 7 nu este o mașină tocmai mică și se încadrează în proporțiile clasei, având un design elegant, diferit de cel al rivalilor.

Facelift-ul lui DS 7 aduce faruri și lumini de zi noi, cu un efect de cascadă, care par că ies direct de sub vopseaua mașinii. Grila nouă cu efect de diamant este mare, dar nu deranjantă, iar motivul principal, așa cum vom vedea prin toată mașina, este cel al rombului.

DS 7 are un design nonconformist

Când vine vorba de designul exterior, noul DS 7 se diferențiază de rivalii săi printr-o abordare mai elegantă. Spre deosebire de alternativele germane, SUV-ul francez adoptă o linie de design avangardistă, cu detalii atent lucrate, care te vor face să stai să le analizezi atent. Partea frontală are o grilă nouă, complementată de noile faruri full LED adaptive și de noua semnătură luminoasă integrată în bara de protecție.

Comparativ cu modelul pre-facelift, noul DS 7 arată mai modern, dar păstrează aceeași linie elegantă. Din lateral se poate observa că nu este o mașină mică, iar proporțiile sunt bine definite și plăcute. Nu prea există unghiuri urâte pentru această mașină. Versiunea pe care am testat-o a fost una bine accesorizată, fiind un nivel de echipare Rivoli, așa că jantele de 20 inch nu puteau lipsi. Acestea completează bine pachetul și, datorită suspensiei confortabile, nu au creat niciun disconfort.

Ne mutăm și la partea din spate, loc dominat de unele dintre cele mai frumoase stopuri pe care le-am văzut vreodată. Păstrând același efect de diamant, aceste blocuri optice conferă mașinii un aspect special, mai ales pe timp de noapte. Ele sunt legate de un ornament din plastic negru pe care există inscripția „DS Automobiles”.

Aspectul elegant nu a dus la vreun rabat când vine vorba de practicalitate, iar asta vom observa în portbagaj, acolo unde am găsit un volum total de 555 de litri și o compartimentare bună. Există și niște canale dedicate în care oblonul poate fi depozitat, astfel cu nu trebui să îl lași neapărat acasă dacă ai nevoie de mai mult spațiu în portbagaj.

Unde designul întâlnește practicalitatea

Întregul interior este bine construit, iar designul este diferit de cel al celorlalte opțiuni din această clasă. De îndată ce pășești la bordul lui DS 7 ești întâmpinat de materiale plăcute, butoane care se simt bine la atingere și o calitate ridicată a asamblării. Spațiul este mai mult decât suficient, iar lipsa tunelului median va face călătoria mai plăcută pentru pasagerii din spate. Ocupanții locurilor de spate beneficiază de propria zonă de climatizare, spătar reglabil și cotieră centrală.

Designul este foarte plăcut, cu linii care par că te îmbracă și butoane care aproape că îți conferă impresia că ar niște mici bijuterii. Legat de acest lucru, butoanele geamurilor sunt poziționate pe consola centrală, nu pe uși, și înconjoară selectorul transmisiei. E nevoie de puțin timp de acomodare, iar pentru unii ar putea să nu fie cea mai fericită soluție.

Un alt detaliu frumos este ceasul montat în partea de sus a bordului, care răsare de fiecare când vei porni mașini. Este un detaliu care adăugă puțină clasă într-un interior deja elegant, dar este fascinant contrastul dintre un ceas analog, old school, și ecranele sistemului de infotainment.

Analogul a fost combinat cu digitalul

Chiar dacă interiorul nu s-a schimbat prea tare în comparație cu modelul inițial, mașina beneficiază acum de cel mai nou sistem de infotainment care poate fi găsit pe această ramură a grupului Stellantis: Peugeot, Citroen, Opel și DS, bineînțeles. Mașina beneficiază de două ecrane de 12,3 inch: unul pentru instrumentarul de bord complet digital și unul pentru sistemul multimedia.

Instrumentarul de bord este foarte configurabil, are diferite tipuri de afișaj, chiar și posibilitatea de a crea un format propriu, ceea ce este un lucru foarte interesant, ce permite afișarea widget-urilor preferate pe ecran. Celălalt ecran, utilizat pentru sistemul multimedia, răspunde bine la comenzi, dar necesită puțin timp de acomodare, mai ales că toate funcțiile, inclusiv climatizarea, sunt incluse aici.

 

Bineînțeles, ca la orice mașină modernă, există conectivitate atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay, prin fir sau wireless. Am descoperit că sistemul poate da dovadă de câteva ezitări uneori, dar nimic foarte deranjant. Îl iertăm pentru calitatea foarte bună a sistemului auto Focal Electra și pentru plafonul panoramic de mari dimensiuni care aduce multă lumină în cabina lui DS 7.

Confortul tronează în noul DS 7

Am avut la test o versiune plug-in hybrid a lui DS 7, mai exact cea de mijloc, ce dezvoltă o putere combinată de 300 CP și 520 Nm. Mai există o versiune mai slabă, de 225 CP și vârful de gamă, care dezvoltă 360 CP.

Sistemul hibrid este alcătuit dintr-un motor de 1,6 litri, pe benzină, și două motoare electrice, montate fiecare pe câte o punte. Transmisia este una automată cu opt trepte pe care o regăsim pe mai multe mașini din acest grup. Cu toate că există și alte moduri de condus pe lângă cel Comfort, precum Electric – pentru a rula exclusiv pe energia din baterii – Hybrid, Sport sau 4×4, acesta se simte cel mai bine.

DS 7 nu este un SUV cu pretenții sportive: direcția este moale, ușor de manevrat, iar amortizoarele controlate electronic sunt ajutate de o cameră care scanează drumul, ajustând fermitatea lor după caz. Dacă trecem mașina în sport, lucrurile capătă o notă ușor diferită. Mașina nu mai glisează la fel de fin peste denivelări, direcția se întărește, iar răspunsul pedalei de accelerație este mult mai prompt.

DS 7 nu este despre sportivitate

Nu este în niciun caz lentă, cu un timp de accelerație 0-100 în doar 5,9 secunde, DS 7 dă dovadă de reprize foarte sprintene – nici nu ai crede că are o masă de aproape 2.000 de kilograme. Singura mea problemă a fost că transmisia automată poate fi puțin ezitantă, mai ales în modurile Comfort sau Hybrid. Dacă mutăm selectorul în modul Sport, situația se schimbă, iar cutia se trezește la viață.

Am avut de-a face cu un hibrid plug-in, așa că trebuie să vorbim și despre autonomia pur electrică. Mașina este dotată cu o baterie de 14,2 kWh, iar DS spune că ar trebuie să fie suficientă pentru o autonomie teoretică de 62 de kilometri. Cu bateria încărcată complet, am reușit o autonomie reală de aproximativ 40 de kilometri, ceea ce ar putea fi de ajuns pentru cei ce fac naveta și pot încărca mașina acasă, astfel că se vor deplasa prin oraș strict în modul pur electric. Odată golită bateria, am reușit un consum mixt de 7 litri la suta de kilometri, ceea ce pentru o mașină atât de grea nu este rău deloc.

Experiența de condus este plăcută, DS 7 oferă poziția de condus înaltă, atât de căutată de doritorii de SUV-uri, dar și o ușurință mare a comenzilor, fie că vorbim de direcție, accelerație sau frânare. Scaunele sunt confortabile, indiferent de statură, iar funcțiile de încălzire, ventilație și masaj fac călătoria cu atât mai plăcută.

Sistemele de siguranță te vor ține mereu alert, mai ales camera de vedere nocturnă care poate detecta pietoni, bicicliști sau animale și te va atenționa. Aș putea penaliza DS 7 pentru vizibilitatea redusă în spate din cauza stâlpilor groși și a lunetei mici, dar își mai spală din păcate cu rezoluția bună camerelor.

Concluzii

DS 7 rămâne un SUV diferit, despre care nu cred că este mai prejos de concurenții germani, japonezi sau suedezi, dar este altfel. Probabil că nu este o mașină pe gustul tuturor, dar punctează foarte bine la capitolul confort și experiență per total. Nu este o mașină pe care să o vezi des pe stradă și chiar inspiră acea senzație a unui lucru special.

Din punct de vedere dinamic nu excelează când vine vorba de sportivitate, dar știe să ofere un confort deplin pasagerilor. Poate fi o mașină foarte economică, mai ales dacă țineți bateria încărcată. Chiar și așa, consumurile obținute nu au fost foarte mari, dar rezervorul de doar 43 de litri vă va face să treceți ceva mai des pe la pompă.

Toate acestea au un preț de 71.400 de euro cu TVA inclus pentru o configurație precum cea testată de noi, DS 7 E-Tense 4×4 cu 300 CP. Nu este un preț mic, dar rămâne competitiv dacă ținem cont de cât de multe lucruri vin pentru acești bani. Bineînțeles, există și versiuni mai ieftine atât plug-in hybrid, cât și un diesel, pentru cei ce doresc neapărat un astfel de propulsor.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide