Cele mai interesante mașini electrice pe care le vom vedea în 2023 – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan acum o lună Știri auto

Începând din 2035 nu vor mai exista la vânzare mașini noi cu motoare cu combustie. Mulți producători auto reacționează deja prin lansarea unor modele electrice, dar până în 2035 iată care sunt cele mai interesante modele pregătite pentru 2023, pentru piața din Europa.

Motorul electric este motorul viitorului. Acesta este obiectivul urmărit de UE și de unii producători auto. Din 2035, doar mașinile electrice vor putea fi înmatriculate. Citroën, de exemplu, intenționează să își electrifice întreaga gamă începând cu 2028. Alți producători, precum Fiat, Jaguar și Mercedes-Benz, doresc să facă același lucru din 2030.

Unii producători vizează autonomii de până la 1.000 de kilometri sau concepte de încărcare inovatoare, cum ar fi bateriile interschimbabile.

În aceste condiții mulți potențiali clienți sunt curioși să afle ce noi modele electrice am putea vedea pe drumurile europene. Am selectat 5 modele. Iată care sunt acestea:

Nio ET7: autonomie de până la 1.000 de kilometri

Adversarul suprem pentru Tesla vine din China, iar el se numește Nio ET7. Datele producătorului chinez par promițătoare: autonomie de până la 1.000 de kilometri, putere de 480 kW (650 de CP) și timpi de încărcare reduși. Cu toate acestea, autonomia de 1.000 de kilometri nu va fi disponibilă pe primele modele destinate pieței din Europa. Configurațiile cu baterii litiu-ion disponibile începând cu ianuarie 2023, cu o autonomie de 445 și 580 de kilometri, par mici în comparație cu versiunea superioară promisă de 1000 de kilometri. Acest lucru ar trebui să facă din această mașină unul din modelele electrice cu cea mai mare autonomie.

De asemenea, bateriile fac din Nio ceva special. Noua mașină electrică nu va fi încărcată doar la stație, ci bateria ei va putea fi schimbată cu totul. Astfel, întreaga baterie este pur și simplu schimbată în loc să fie doar încărcată iar în câteva minute este din nou pe șosea. Bateria goală este apoi reîncărcată și poate fi utilizată ulterior de un alt model Nio. În prezent, Nio oferă doar două astfel de stații de schimb în Germania. Chinezii promit să construiască încă 4.000 de astfel de stații pe drumurile germane până în 2025. Până atunci, șoferii Nio vor trebui să își planifice foarte precis traseul pentru a realimenta la o stație de încărcare clasică.

Maserati GranTurismo Folgore: Fulgerul din Italia

Un clasic devine electric: Maserati electrifică GranTurismo și numește mașina sport Folgore. Autonomia maximă ar trebui să fie de aproximativ 450 de kilometri. GranTurismo Folgore va avea nevoie de numai 5 minute ca să se încarce pentru o autonomie de 100 de kilometri. De asemenea, pentru încărcarea bateriei pentru o autonomie de 160 de kilometri vor fi nevoie 10 minute. Viitorul Folgore va folosi trei motoare electrice, care împreună vor livra peste 1.200 de cai putere. În aceste condiții, coupe-ul electric va fi capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 2,7 secunde. Viteza maximă va fi de peste 320 de km/h. Noul Maserati GranTurismo Folgore va fi lansat oficial în cursul anului 2023. Începând cu 2025, marca italiană va oferi versiuni electrice pentru toate modelele din gamă. Maserati și-a propus să devină marcă 100% electrică în 2030.

BMW i7: luxul devine electric

După i3, i4, i8 și ix1, electrificarea BMW continuă. Compania din Munchen a decis să dea Seriei 7 și i7 același design, versiunea electrică va fi recunoscută doar prin accentele sale de culoare albastră. Cu toate acestea, ceea ce contează cu adevărat este tehnologia de sub capotă. Motorul are o putere de 400 kW (544 CP) și o autonomie cuprinsă între 590 și 625 de kilometri ce ar trebui să fie suficiente pentru călătoriile mai lungi. Totuși, în cazul în care se termină curentul din baterie o stație de încărcare puternică poate realimenta mașina în zece minute pentru a parcurge încă 170 de kilometri. La o stație de 11 kw, o baterie de i7 complet goală are nevoie de aproximativ zece ore pentru a se umple din nou.

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 2023 este mai ieftin decât BMW și Maserati. Anunțat cu un preț de aproximativ 50.000 de euro, clientul primește o mașină cu o autonomie impresionantă de până la 610 de kilometri. Puterea de sub capotă oferă 168 kW (aproximativ 230 CP). Bateria poate fi încărcată rapid în doar 18 minute pentru o autonomie de 300 de kilometri, cu condiția ca stația de încărcare să aibă o putere corespunzătoare de până la 220 kW. Hyundai Ioniq 6 renunță la oglinzile retrovizoare clasice și le înlocuiește cu camere de luat vederi. Imaginea este transmisă direct către monitoarele de pe părțile laterale ale tabloului de bord. Pe lângă grupul motopropulsor mai ecologic, Ioniq 6 dispune și de materiale ecologice la interior, iar unele suprafețe interioare sunt fabricate din plastic reciclat.

Jeep Avenger: Un off-roader pe baterii

Odată cu Avenger, compania americană se va aventura și în domeniul electric începând cu 2023. Compania mamă a specialistului în off-road Stellantis și-a construit chiar propria fabrică de motoare electrice în acest scop. Prima unitate oferă o putere de 115 kW (156 CP). Autonomia sa va ajunge până la 390 de kilometri. O versiune cu tracțiune integrală a lui Jeep Avenger nu va fi disponibilă în primă fază, dar chiar și fără 4×4, E-SUV-ul Avenger face o figură frumoasă. Cu o capacitate a portbagajului de 380 de litri, este potrivit pentru familiile mici.

În cazul în care Avenger trebuie să fie încărcat la o stație de încărcare, acesta se încarcă de la 20 la 80% în 24 de minute, cu condiția să fie conectat la o stație de încărcare rapidă DC. La o stație de încărcare de curent alternativ cu o capacitate de 11 kW, o încărcare completă durează aproximativ cinci ore și jumătate.

Jeep Avenger va fi pe piață la începutul anului 2023. Până în 2030, Jeep vrea să aibă în gamă doar modele complet electrice.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide