Am condus în România noul Mercedes-Benz SLK250

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Test drive

Interiorul este dominat de elemente care continuă
trimiterea la modelul SLS
. Planşa de bord, anumite butoane
şi designul gurilor de ventilaţie sunt toate inspirate de fratele
mai mare şi mai puternic. Totul este placut şi bine amplasat. Din
pacate există şi ceva plastic tare. De asemenea, am fi dorit un
display central mai mare. În rest nimic de reproşat. Un pic ciudat
sistemul frânei de parcare. Este comandată electric acum dar
clapeta a rămas în acelaşi loc de unde eliberai frâna de mână la
modelele mai vechi. Acum, în loc să apeşi pedala mică din stânga
pedalei de frână, apeşi pe clapeta amplasată în stânga
volanului.

Modelul SLK a devenit faimos pentru faptul că foloseşte un
hardtop. Sistemul a fost păstrat şi este fabricat din magneziu iar
sistemul electronic este complet nou. Hardtopul se pliază automat
în 20 de secunde. Portbagajul rămâne suficient de primitor chiar şi
cu hardtopul pliat. Iar dacă vrem mai mult spaţiu pentru bagaje,
renunţăm la aerul proaspăt, capotăm maşina şi îndepărtăm
separatorul din portbagaj. În acest mod portbagajul modelului SLK
are un volum de 335 litri.

Instrumente bord inspirate de modelul SLS

Gama modelului Mercedes-Benz SLK este compusă din trei modele în
acest moment. Acestea sunt SLK 200 ce foloseşte un motor cu patru
cilindri turbo de 1,8 litri ce dezvoltă 185 CP, SLK 250 cu o
versiune mai puternică de 204 CP a aceluiaşi motor şi SLK 350 ce
utilizează propulsorul V6 aspirat de 3,5 litri şi 305 CP.

În viitor vom primi şi o versiune diesel SLK 250 CDI de 2,2
litri şi 205 CP şi puternicul SLK 55 AMG ce va avea sub
capotă noul V8 aspirat al mărcii de 5,5 litri şi 425
CP.

Sistemul Air-Scarf este opţional şi are grijă să îţi încălzească gâtul.

Modelul nostru de test a fost un SLK 250. Motorul turbo de 1,8
litri mare pic pentru un asemenea automobil, dar de fapt se
potriveşte excelent cu caracterului lui SLK. Cei 204 sunt mai mult
decât suficienţi pentru acest automobil iar motorul se dovedeşte a
fi extrem de omogen. Puterea este livrată liniar până ân zona roşie
a turometrului iar cutia automată cu şapte trepte face ca
acceleraţiile să pară neîntrerupte.

Cu acest motor, SLK 250 poate atinge o viteză maximă de
240 km/h iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 6,6
secunde.
Motorul foloseşte injecţia directă de carburant
şi acest lucru contribuie la omohenitatea cu care „trage” în zona
de mijloc a turometrului. Sunetul este şi el plăcut, inginerii de
la Mercedes având grijă ca cel de la volan să ai parte de un sunet
plin şi masculin din parte motorului.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide