Am condus Renault Koleos facelift 2.0 dCi

Koleos este un model mai mult decât interesant, în schimb a suferit de o fractură la capitolul imagine în raport de restul gamei Renault. Acum francezii propun ceva nou pentru Koleos, o nouă imagine.

Am condus Renault Koleos facelift 2.0 dCi Am condus Renault Koleos facelift 2.0 dCi

SUV-ul compact al celor de la Renault a beneficiat de un facelift ce a fost prezentat în premieră anul trecut la salonul de la Frankfurt. Unul destul de amplu în ceea ce priveşte partea frontală, care este complet redesenată. Putem vorbi acum de o faţă mai agresivă, mai masculină. Singurul detaliu care a rămas nemodificat este capota. În rest aripi, faruri, spoiler, grilă frontală au fost redesenate, oferind SUV-ului francez o nouă identitate. O grilă frontală mai masivă, faruri mai subţiri, proiectoare de ceaţă integrate elegant în spoiler...

La capitolul noutăţi exterioare, mai notăm redesenarea oglinzilor laterale şi integrarea semnalizărilor în retrovizoare. Spatele este neschimbat. La interior poate fi uşor remarcat un upgrade la capitolul materiale şi finisaje. Grafica ceasurilor de bord a fost regândită, în rest pot fi notate mici upgrade-uri la capitolul finisări şi materiale. Una dintre noutăţile pe care le salut la bordul lui Koleos este adoptarea semnalizării pentru schimbarea benzii de rulare pe autostradă: doar un impuls în manetă şi aceasta semnalizează automat de trei ori.

O altă noutate pentru gama Koleos este posibilitatea de a opta pentru noi culori. Am testat Renault Koleos 2.0 dCI 4x4 în versiunea de 175 CP şi cutie manuală cu şase trepte. Propulsorul este extrem de agreabil, are resurse impresionante. Chiar putem vorbi de tourque steer în cazul în care puterea este trimisă spre puntea faţă. Prin urmare, pentru sezonul toamnă-iarnă-primăvară recomandăm modul 4x4 auto pentru a evita astfel de manifestări. Facelift-ul marchează şi dispariţia aproape în totalitate a vibraţiilor transmise de propulsor la interior, în special în volan.

Francezii în mod cert au schimbat ceva din setările suspensiei, pentru că ruliul pe viraje a fost redus uşor, asta fără a altera confortul oferit. Rămâne un SUV compact cu performanţe peste medie şi în offroad, noi ne-am distrat puţin printr-un râu îngheţat, şi nu am avut emoţii. Francezii au conservat toate calităţile care m-au cucerit pe parcursul anului în care modelul a fost în garajul ProMotor. Cât de reuşită este evoluţia estetică? Depinde de punctul de vedere al fiecăruia. Dar marile plusuri sunt reducerea vibraţiilor la interior în cazul propulsorului diesel şi o ţinută de drum ceva mai riguroasă.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.