Am testat utilitara Opel Movano

ProMotor a testat noul Opel Movano, o maşină utilitară de dimensiuni mari, care s-a dovedit uşor de condus atât în aglomeraţia din Bucureşti, cât şi pe şosele.

Am testat utilitara Opel Movano Am testat utilitara Opel Movano

Dacă ne uităm la generaţia precedentă, observăm că noul Opel Movano a evoluat destul de mult estetic, şi aici ne referim la partea frontală, care vine acum cu o grilă nouă, mai expresivă, dar şi cu o siglă imensă pe care nu ai cum să n-o observi chiar şi de la distanţă. Blocurile optice au un design modern care contribuie la înscrierea noului Movano în rândul modelelor Opel.

Interiorul ne oferă o mulţime de spaţii de depozitare: în mijloc avem o etajeră retractabilă foarte utilă, care iese din partea superioară a planşei de bord. Poziţia la volan este corectă, iar cei doi pasageri stau confortabil - cel din mijloc mai puţin. La drumuri lungi, acesta va simţi un mic disconfort datorită spaţiului care a fost sacrificat în detrimentul locaşurilor pentru pahare sau chiar sticle.

Modelul Opel Movano avut la test era dotat cu cruise control, un element important la drum lung, care nu ar trebui să lipsească de pe o utilitară. Pentru activare, se apasă pe butonul poziţionat în dreapta volanului, pe planşa de bord, iar setarea acestuia la viteza potrivită se face cu ajutorul butoanelor de pe volan.

Ce necesită un timp de acomodare este afişajul din plafon, care oferă informaţii despre radio, ceas şi temperatura exterioară. Oglinzile retrovizoare oferă o vizibilitate foarte bună, trecerea de pe o bandă pe alta realizându-se cu mare uşurinţă, chiar şi în aglomeraţie urbană. Faţă de modelul precendet, oglinzile dispun şi de semnalizatoare integrate.

Modelul de test era echipat cu motorul diesel common-rail de 2,3 litri, având patru cilindri şi sistem de injecţie directă, care dezvoltă 125 CP la 3.500 rpm. Cuplul de 310 Nm este disponibil de la 1.250 rpm la 2.500 rpm, asigurând nevoia de forţă de care are nevoie utilitara germană.

În Bucureşti, propulsorul diesel împreună cu transmisia manuală cu 6 viteze au dus la un consum de 10,4 litri/100 km, iar în afara oraşului, într-un regim de condus normal, 9,1 litri/100 km. Un rezultat foarte bun, ţinând cont că datele oficiale sunt de 9,5 litri/100 km pentru urban şi de 7,1 litri/100 km pentru cel extraurban.

Modelul de test Opel Movano avea un preţ de listă de 25.791 euro cu TVA, însă, datorită discount-ului de 2.580 euro cu TVA, preţul de achiziţie scade la 23.211 euro, concurând lejer cu celelalte modele utilitare de pe piaţă. Ca dotări avem: radio-CD cu 4 difuzoare şi intrare AUX, climatronic, cruise control, încălzire scaun şofer, închidere centralizată, geamuri electrice, oglinzi reglabile electric şi încălzite, etc.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.