Atac "de panică" în clasa medie: Hyundai i40

Clasa media s-a îmbogăţit. Apariţia pe piaţă a modelului coreean Hyundai i40 „ascute” şi mai mult concurenţa din această clasă.

Atac "de panică" în clasa medie: Hyundai i40 Atac "de panică" în clasa medie: Hyundai i40

Cu un design plăcut, i40 atacă clasa medie cu toată "viteza înainte". ProMotor a testat maşina coreeană într-o versiune de echipare de top, sub capota aflându-se o unitate diesel de 1,7 litri capabilă să dezvolte o putere de 136 CP şi un cuplu motor de 325 Nm.


Liniile şi muchiile ascuţite reprezintă un laitmotiv al designului. Datorită acestora, designerii au reuşit să ofere modelului coreean o imagine agresivă, dar în acelaşi timp elegantă. În partea frontală, dimensiunile generoase ale grilei radiatorului subliniază aceste aspect. Calandrul, al cărui formă ne duce cu gândul la o gură de rechin, emană un aer agresiv, dar datorită liniilor curbe, agresivitatea este transformată în eleganţă.


Per ansamblu, exteriorul Hyundai-ului i40 demonstrează foarte clar evoluţia uriaşă a producătorului coreean. Dacă în urmă cu câţiva ani Hyundai era încă o marcă care făcea ceva maşini, iată că azi Hyundai începe să fie un nume care vine cu produse din ce în ce mai competitive pe toate pieţele, dar mai ales în toate clasele de automobile.


Dacă exteriorul are o anumită prestanţă, să vedem cum se prezintă modelul coreean la capitolul interior. Este foarte adevărat că am dispus de o maşină cu un nivel de echipare foarte bogat. Dar, chiar şi aşa putem să ne dăm seama că Hyundai, ca şi producător, doreşte să "ţintească" foarte sus, i40 fiind doar un exemplu. Accentul este pus pe confort din toate punctele de vedere. De la ergonomie, la spaţiu şi dotări, terminând cu setările suspensiei, Hyundai i40 se dovedeşte a fi o maşină confortabilă. Şi nu spunem aceste lucruri doar pentru a lăuda maşina. Iată câteva dotări care demonstrează aceste lucruri: frână de mână electronică cu funcţie "auto hold", asistenţă la pornirea în rampă, 7 airbag-uri (airbag-uri şofer şi pasager faţă + airbag-uri laterale faţă, airbag-uri cortină şi airbag genunchi şofer), tetiere active faţă, aprindere/stingere automată faruri, geamuri faţă şi parbriz cu protecţie solară, oglindă interioară electrocromată cu display cameră video spate, senzor de ploaie, tapiţerie scaune din piele.

Maşina de test a dispus de o dotare foarte interesantă. La conectarea telefonului prin bluetooth apelarea contactelor din agentă se face prin comandă vocală. Mai precis, se apasă butonul de apelare de pe volan, sistemul te intreabă dacă vrei sa apelezi după număr sau după nume. Am rămas un pic surprins când am văzut că sistemul funcţionează foarte bune, chiar dacă numele este românesc, iar întreaga "conversaţie" cu sistemul se poartă în engleză.

Poziţia la volan este parcă un pic cam înaltă, dar acest aspect poate să fie un avantaj atunci când vorbim despre persoane mici ca statură. Din punct de vedere al ergonomiei, i40 oferă totul exact aşa cum te aştepţi. Poate, în cazul persoanelor cârcotaşe, plasarea butonului de dezgheţare a lunetei nu este foarte inspirat, acesta fiind plasat mai mult spre "direcţia" pasagerului din faţă decât a şoferului.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.