Audi Q7 - Test in RO

Dacă există cumva o maşină pe care să nu mi-o doresc, aceasta este Audi Q7 3.0 TDI. Motivele sunt numeroase şi toate ar duce la câte o ceartă. Am aşteptat mult să conduc maşina asta pentru a putea să detest complet 3.0 TDI. Şi am reuşit.

Audi Q7 - Test in RO Audi Q7 - Test in RO

Nu vreau ca următoarele cuvinte să îmi fie luate în nume de rău. Foarte multe dintre personalităţile ascunse ale persoanelor şi personajelor care cumpără Q7 se dezvăluie atunci când posesorii urcă la volanul acestei maşini.

De multe ori, respectivii nu sunt chiar nişte făpturi minunate. Sunt mai degrabă “prinţese” şi “băieţi”. Ideea mea este că Audi Q7 a fost construită în primul şi în primul rând pentru a fi pe placul americanilor. Mare, poate chiar uriaşă, confortabilă şi din nou mare.

Faptul că a devenit un concurent direct al SUV-urilor premium europene este, cel puţin pentru mine, o întâmplare plăcută pentru buzunarele lui Audi. E greu să compari Q7 cu modelele concurente, asta teoretic, pentru că, practic, este mult mai mare decât ele. Dar motorizările sunt la fel de mici. Mă refer strict la Q7 3.0 TDI, adică un colos de 2,3 tone, cinci metri lungime, doi lăţime şi 233 CP.

Q7 3.0 TDI este o dovadă clară de submotorizare şi, dacă cineva mă contrazice, îl rog să mai conducă nişte maşini şi mai ales să se suie la volanul acesteia. Dacă mâine ajung şef la Audi, opresc producţia lui Q7 3.0 TDI şi scad preţul lui 4.2 TDI, motorul care dă sens uriaşului Q7.

Ce rost are să posed un automobil uriaş care consumă mult şi doar merge? Vreau să meargă tare! Foarte tare! Q7 4.2 TDI este maşina pe care o aştept de când am coborât dintr-un A8 cu acelaşi motor. V8-ul diesel al lui Audi este rafinat, are un cuplu cu peste 50% mai mare decât 3.0 TDI – 760 Nm – şi peste 100 CP în plus. “Hai, frate, 18.000 de euro în plus faţă de 3.0 TDI pentru încă 100 CP?!”

Stai să mă gândesc ce aş răspunde la asta. Da. Diferenţa este mare, poate foarte mare, dar merită, pentru că 4.2 TDI este motorizarea perfectă pentru Q7. Maşina accelerează ca şi cum te-ai afla într-un A3 2.0 TFSI şi atinge 100 km/h cu start de pe loc în doar 6,4 secunde. Viteza maximă este de 236 km/h, iar consumul de 14,9 litri anunţat pentru deplasările citadine e cât se poate de real.

Imediat ce te laşi purtat de puterea motorului şi setezi suspensia pneumatică pe programele sport, maşina se transformă, aşa că poţi alerga cu Q7 la fel cum o faci cu orice SUV sport. Răspunsul acceleraţiei este instantaneu, treptele cutiei automate sunt scurte, iar reprizele sunt atât de rapide, încât ajungi la160 km/h fără să îţi dai seama. Ai grijă doar să păstrezi o distanţă serioasă pentru frânare, maşina asta are peste 2,4 tone şi inerţia este uriaşă.

Singura problemă a lui Q7 4.2 TDI o reprezintă preţul: 72.685 euro cu TVA, momentan cel mai mare Q7 din ofertă. Este însă o problemă peste care treci la fel de repede cum atingi 200 km/h cu uriaşul acesta.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.