Audi RS6

“Înainte şi după” experienţa cu RS6 poţi folosi cele mai elevate asocieri terminologice, dar atunci cînd te afli la volanul bestiei, sînt puţine sunetele pe care le mai poţi articula. Şi cele mai multe dintre ele au aspect de onomatopee.

Audi RS6 Audi RS6

Am fost, am testat, m-am întors… În mare, îmi amintesc totul, dar au existat cîteva momente pe care trebuie să fac eforturi colosale ca să le aştern pe hîrtie. Da, bagajul de emoţie era uriaş, aveam să văd la lucru noul produs Audi, care are în spate 13 ani de evoluţie.

Este vorba de ultimul vlăstar al academiei Quattro GMBH, Audi RS6. Intenţionat sau ba, detaliile privind deplasarea au fost extrem de sumare, se ştia doar că vom avea ocazia să punem la lucru propulsorul V10 biturbo de 5 litri împrumutat de la Lamborghini Gallardo. Aveam în schimb uşoara bănuială că putea să urmeze şi o sesiune cu RS6 pe circuit. Bănuiala mi s-a confirmat: cei de la Audi ştiu cum să-şi impresioneze oaspeţii.

Circuitul ales a fost celebrul Paul Ricard, unde au cunoscut gloria, în perioada romantică a Formulei 1, piloţi de legendă precum Alain Prost, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Mario Andretti, Niki Lauda, Jackie Stewart. La capitolul scenariu şi impresie artistică, nota 10 pentru germani: avionul care ne-a dus spre RS6 a coborît pe… circuit. Acesta, un complex amplu, include şi o pistă de aterizare pentru avioane uşoare. Detalii mai mult sau mai puţin importante, dar vă asigur că ambalajul contează întotdeauna, indiferent de produs.

La capitolul design, RS6 Avant este cuminte şi nu prea. Modelul se integrează perfect în gama elegantă a producătorului german. Poate este una dintre cele mai stilate interpretări ale unei caroserii căreia i s-a trasat sarcina de a arăta lumii ce pot 580 CP. Un A6 Avant şi parcă nu… căci grila frontală single-frame pare uşor supradimensionată, din cauza liniei minimaliste şi curate a părţii frontale.

Descoperi surprins că nu mai există faruri de ceaţă, grila frontală fiind încadrată în partea inferioară a spoilerului faţă de alte două prize de aer generoase. Grupurile optice faţă arată elegant şi zvelt, iar la o privire mai atentă, se dovedesc a fi nişte bijuterii ale tehnicii. Farurile de ceaţă sînt integrate în lămpile cu xenon, care pot fi comandate şi cu funcţia Adaptive Light.

Abordată din semiprofil faţă sau din lateral, maşina începe să îşi dezvăluie potenţialul. Remarci evazările aripilor faţă/spate, mascate însă elegant de caroserie, pragurile aerodinamice, jantele de 19 sau 20 inci… iar dacă maşina este echipată şi cu discurile ceramice de frînă, lucrurile devin limpezi.

Atunci cînd vezi pe faţă nişte discuri de frînă ceramice de aproape 18 inci diametru, îmbrăţişate de un etrier cît jumătate de roată, iar apoi dai cu ochii de nişte discuri ceramice spate ceva mai mici, nu prea mai rămân semne de întrebare. La spate, doar sigla RS6 şi evacuarea dublă sînt altfel decît la un Avant de serie.

Poate discreţia exteriorului îi va dezamăgi pe unii, dar ceva îmi spune că aceştia îşi vor consuma nemulţumirile pe forumuri. Audi merită felicitări pentru modul în care a reuşit să dea caroseriei masculinitate, fermitate, discreţie şi eleganţă.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.