Clio Renault F1 Team R27 -Test în RO

Autor: Tudor Bratu acum 11 ani Test drive

Revin puţin la scaunele Recaro deoarece acestea sunt una din atracţiile ediţiei speciale F1 Team. Sunt într-adevăr senzaţionale prin felul în care te susţin în toate tipurile de viraje posibile dar au o problemă reală. Problemă pe care de fapt o au toate modelele Clio şi chiar şi cele sport. Scaunele faţă sunt aşezate prea sus şi dacă în cazul unui RS acest lucru nu este atât de deranjant, la F1 Team, te loveşti în marginea laterală de susţinere a coapselor de fiecare dată când te sui în maşină. Iar când cobori trebuie să sari peste ea.

Poţi să priveşti aceste lucruri cu o fire romantică adică să te bucuri că “suferi” de fiecare dată când te urci în maşină pentru că, deh, aşa este într-o maşină sport – greu. Eu unul nu am fost foarte fericit cu scaunele şi deşi le ador când mă aflu în ale, am ajuns să îmi fie frică de marginea lor ascuţită când mă urc în maşină şi lene să cobor din ea. Tot din cauza acestei margini laterale foarte proeminentă.

Altfel, garda la sol mai mică şi suspensiile mai tari înseamnă într-adevăr viteze mai mari atinse în viraje şi o stabilitate exemplară la limită. Şi un RS standard este extrem de sigur aici şi are un comportament neutru, diferenţa în F1 Team fiind adusă de faptul că vitezele la care se întâmplă totul au valori mai mari.
Există evident şi un revers al medaliei, mai puţin plăcut.

Simţitor mai rapidă pe viraje şi mai sigură la limită,versiunea F1 Team este mai puţin confortabilă pe denivelări şi pe drumurile nu foarte bune. Dacă în cazul unui Clio RenaultSport standard consemnam un raport perfect de confort-stabilitate la viteze mari-siguranţă la limită, în cazul lui F1 Team balanţa se înclină ideal către partea sportivă dar cam lasă loc de impresii negative în cazul unei utilizări zilnice în oraş.

Sfatul meu ar fi să cumperi un Clio F1 Team doar dacă vei utiliza maşina pe suprafeţe perfecte, drumuri libere, unde te poţi bucura de felul său senzaţional de a fi iar în timpul săptămânii să te deplasezi pe drumurile mai proaste cu altceva. Clio RenaultSport rămâne în continuare alegerea ideală pentru cel ce caută maşina sport de dimensiuni mici foarte capabilă.

Sună bine, dar merită oare să cheltuieşti banii în plus pe o versiune cu serie-limitată şi ceva dotări în plus?!?

Dacă cumva îţi cumperi aşa ceva şi te întreabă vreun prieten ce maşină ţi-ai luat, trage mult aer în piept, respiră adânc şi rosteşte-i numele micului bolid din parcare. Clio Renault F1 Team R27 este denumirea corectă pe care te rog să nu o uiţi şi pe care te rog încă o dată să o rosteşti exact aşa cum trebuie, cu accent franţuzesc, dacă chiar ajungi să cheltuieşti 21.339 euro (TVA inclus) pentru maşina asta. Care, sincer, nu constituie o noutate decât prin faptul că a fost proaspăt lansată în România.

Cealaltă “bombă” Clio, deja disponibilă de aproximativ doi ani pe piaţa auto autohtonă, clasicul Clio RenaultSport a luat deja minţile împătimiţilor de maşini mici şi sport, de pretutindeni. Dar. Clasicul Clio RenaultSport nu poate fi vopsit în Sirius Yellow, nu are standard senzaţionalele scaune sport Recaro cu airbaguri laterale incluse şi nu miroase a Formula 1. Bine, mă rog, poate mirosi doar dacă chiar încerci să te crezi vreun pilot de pe acolo şi umbli cu pedala în podea toată ziua până miroase a încins. Totul.

Nu. Clio Renault F1 Team este o ediţie limitată a celui mai reuşit Clio RS din toate timpurile. Pe lângă jantele vopsite exclusiv închis la culoare şi stickere-le F1 Team răspândite pe toată maşina, R27-le ediţie limitată vine echipat cu şasiul sport botezat “CUP” care înseamnă o gardă la sol mai mică cu 7 mm şi amortizoare şi arcuri mai tari atât pentru puntea faţă cât şi pentru spate. Renault susţine că, datorită acestor modificări, un R27 Team câştigă pe circuit cu până la 0,2 secunde pe kilometru, avans faţă de o versiune standard. Altfel, maşina nu este foarte diferită de Clio RS-ul standard, dar aceste modificări enumerate mai sus, sunt mai mult decât suficiente.

Sub capota motorului se găseşte în continuare senzaţionalul motor în patru cilindri, de doi litri, aspirat, care produce o putere maximă de 200 CP la 7.250 rpm. Un kilometru este parcurs cu start de pe loc în 27,5 secunde şi atinge 100 km/h cu start de pe loc în 6,9 secunde. Cutia de viteze cu şase trepte a rămas şi ea nemodificată iar asta înseamnă că ai în continuare rapoarte foarte scurte care garantează reprize extrem de rapide şi acceleraţii fulminante.

 

 

Tags:


Comentarii
Inchide