Dacia Sandero

Am testat în Croaţia primul hatchback de clasă mică din istoria Dacia. Dacă Logan este un bestseller în Europa de Est, Sandero va fi eroul vestului.

Dacia Sandero Dacia Sandero

Acum trei luni, Dacia lansa la Geneva, cu mare pompă, Sandero. Până și prim-ministrul nostru a uitat de deal-urile personale cu PSA și a asistat la prezentarea noului produs Dacia. Unii au transmis evenimentul live, alții s-au înghesuit la biroul de presă să încarce știrile pe site, în timp ce noi eram fascinați de look-ul noii Dacii. S-au petrecut evenimente importante la Geneva. Tocmai se parafase înțelegerea dintre Ford și Uzinele Craiova și urma să vedem Kuga, care probabil se va produce la olteni. Dar Sandero conta cel mai mult. Priveam o mașină diferită, care parcă aparținea altui brand.

Atunci ne-am spus: în sfârșit, francezii au arătat că le pasă și că nu consideră Mioveniul doar un loc pentru experimente. Logan a mers bine, a vândut incredibil în Germania, Franța, Brazilia și în alte destinații, mai exotice. Nu mai vorbim de România. Și totuși este o mașină masivă, fără farmec, doar utilă și atât. Mai bine asamblată, ce-i drept, Dacia Logan s-a comercializat în premieră cu o gamă suficientă de motorizări, cu opțiuni nemaiîntâlnite la un brand autohton și la un preț imbatabil. Era însă timpul să avem și o mașină națională competitivă estetic. Ei, bine, acum nu te mai poți simți jenat când te dai jos din Sandero.

Este un automobil vesel la exterior, plin de viață. Dacia nu a mai scos demult un model care să zâmbească, exceptând acel facelift asociat caraghios unui zâmbet politic care a debutat în 1989. Sandero este un hatchback simpatic, bine asamblat, o mașină care poate intra în meci cu Chevrolet Aveo și poate spera la participarea într-un campionat al mașinilor mici, alături de Fiat Panda, Peugeot 207, Renault Clio – și lista poate continua, de ce nu, până la finalistele Opel Corsa și Volkswagen Polo. Birourile de comunicare franco-române ne-au invitat în Croația să testăm în premieră Sandero.

Plecam de la niște premise transmise în prealabil. Știam că 70% dintre genele lui Logan sunt prezente în structura tehnologică a noii mașini din clasa mică. Iată o încadrare în segment care infirmă zvonurile legate de extincția Loganului. Sandero este cu 23 cm mai scurt decât ruda sa compactă, însă cu 3 cm mai dezvoltat în lățime și insesizabil mai înalt. Suspensiile au fost păstrate, același tip McPherson și H pe punțile față, respectiv spate. Am cercetat caroseria de jur-împrejur și am descoperit un design care vine dinspre o cu totul altă doctrină.

Nu o să mergem până la a decreta că Sandero arată mai bine decât multe Renault-uri, dar putem afirma că se ridică la nivelul cosmetic al unui Clio. Blocurile optice față supradimensionate profilează bine grila radiatorului și echilibrează proiectoarele din spoiler. Două alveole sculptate fin în regiunea superioară a calandrului îi inoculează subtil mașinii un caracter semisportiv. Portierele au o linie stas, simplă și la obiect. Fără contururi agresive și canturi spectaculoase, ușile impresionează doar prin prezența unor bandouri late, poziționate la «subsol».

În absența celui de-al treilea volum, francezii de la Dacia au desenat un posterior apetisant, bombat, cu blocuri optice raportate bine și compartimentate plăcut. Luneta este mare și oferă un câmp vizual extraordinar în oglinda retrovizoare, iar atât de controversata siglă-desfăcător de bere Dacia își găsește rostul deasupra desfăcătorului de portbagaj. Da, aici avem niște obiecții. Suntem în secolul 21 și încă nu deținem un sistem electronic de acces la portbagaj. Bine măcar că butonul este de două ori mai mare decât cel al unei Dacii 1310 și bine că avem în spoiler o fantă pentru poziționarea mâinii.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.