Jaguar XFR - Test in RO

Am aşteptat noul XFR cu atâta nerăbdare şi m-am gândit atât de mult la el, încât atunci când am ajuns într-un final să îl conduc, m-am simţit de parcă urcasem la volanul ultimei maşini de pe Pământ. A meritat, oare?!

Jaguar XFR - Test in RO Jaguar XFR - Test in RO

Sincer, da. În primul rând a meritat pentru că nu mai condusesem un XF niciodată. Pur şi simplu am ratat toate şansele şi singurul lucru care m-a legat, cumva, vreodată, de un XF a fost motorul de pe C5-ul pe care îl conduc, dieselul de 2,7 litri, V6, folosit de limuzina de clasă mare Jag până cu puţin timp în urmă.

Prin mâini totuşi mi-au mai trecut modele ale mărcii, unul dintre acestea, XKR-ul de 420 CP (vezi ProMotor decembrie-ianuarie 2009), numărându-se printre maşinile care m-au făcut să mă gândesc foarte serios la viitorul meu, care trebuie să îmi aducă suficienţi bani pentru a putea să îmi cumpăr într-o zi aşa ceva doar pentru mine. Pentru MINE.

Conceput drept concurent direct pentru BMW M5 şi Mercedes-Benz E 63 AMG, XFR este propulsat de o nouă generaţie a motorizării V8 supraalimentate, ca şi până acum, cu compresor mecanic. Cilindreea a crescut la cinci litri, iar puterea maximă este de 510 CP, cu un cuplu de 625 Nm. Momentan, XFR este singurul model de peste 500 CP de pe piaţă supraalimentat cu compresor mecanic.

Privind preţurile, XFR-ul este mai ieftin decât un BMW M5, o versiune de bază costând 92.225 de euro cu TVA inclus, faţă de 96.093 de euro preţul de pornire pentru un M5. Un XFR echipat cu toate dotările opţionale disponibile poate urca la puţin peste 100.000 de euro, dar, chiar şi aşa, preţul rămâne competitiv pentru o maşină de 510 CP din clasa premium.

Estetic, XFR este o apariţie care întoarce extrem de multe capete, mai ales datorită agresivităţii ce caracterizează partea frontală, gărzii la sol mici şi jantelor cu diametrul de 20 de inci. Din punctul de vedere al designului, XFR este o derivaţie reuşită a unui elegant XF de serie, echipat cu o motorizare ceva mai "umană".

Felul în care te "întâmpină" XFR la interior nu poate fi egalat nici de BMW, nici de Mercedes. Imediat ce te aşezi la volan şi închizi portiera, butonul de Start/Stop al maşinii începe să lumineze intermitent, simulând bătăile inimii. Acţionezi pedala de frână şi o apeşi lung butonul de start.

Motorul se trezeşte cu un murmur profund, ceasurile prind viaţă, gurile de ventilaţie se deschid automat din spatele unor mici panouri, iar selectorul cutiei de viteze se ridică lin din bord. Puţine maşini comercializate la ora actuală mai oferă un "show" atât de high-tech atunci când le porneşti.

Cutia de viteze automată cu şase rapoarte este şi ea nouă, fiind construită de ZF. Din comutatorul rotativ poţi selecta Drive sau Sport, moduri automate sau poţi trece pe modul manual din padelele amplasate pe spatele volanului.

Sunetul jos al evacuării la relanti te anunţă că ai de-a face cu ceva puternic şi porneşti la drum. Mă aşteptam să fiu zgâlţâit, să sar din scaun la primele denivelări şi motorul să urle ca apucatul, încercând parcă să acopere sunetul sfâşietor al evacuării. Dar XFR nu este genul acela de maşină.

În ciuda puterii foarte mari şi a unei mase proprii impresionante, de aproape două tone, XFR se mişcă extrem de lin, agil şi liniştit. Dacă accelerezi încet şi porneşti prin trafic, XFR se va comporta ca orice limuzină de clasă mare sau de lux echipată cu un motor foarte puternic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.