Mercedes CL 500 4MATIC

Cel mai mare coupe al casei Mercedes a primit tracţiunea integrală 4matic. Primele impresii de la testele din Austria.

Mercedes CL 500 4MATIC Mercedes CL 500 4MATIC

Nu fac parte dintre cei care contestă marile branduri auto doar de dragul originalităţii, dar nici nu-i privesc pe nou-veniţi cu condescendenţă; dau bucuros Cezarului ce-i al Cezarului, dar nu-i refuz challengerului şansa. La urma-urmei, azi poţi vinde la fel de bine o maşină excelentă – frumoasă, solidă, sigură, modernă şi cum mai vreţi voi –, după cum poţi vinde şi una care mizează pe nonconformism, personalitate, atitudine, dar excelează mai puţin la capitolul dotări sau tehnică.

Mercedes pare a le avea pe toate. Calitate, design, tradiţie, tehnologie, prestigiu, preţ... Ei bine, preţul e unul dintre elementele care impresionează. De exemplu, în ceea ce mă priveşte, la noul Mercedes CL 500 4MATIC, preţul a precedat reputaţia: auzisem că maşina costă peste 100.000 de euro fără taxe. Deci, când am ajuns la Viena ca s-o testez, eram gata impresionat. Totuşi, pentru a păstra aparenţele, mi-am compus o mină sobră şi indiferentă, amintindu-mi că mie nu-mi plac maşinile mari. Cinci metri? Şi numai două uşi?

Asta se cheamă risipă, oameni buni, mi-am zis în timp ce mângâiam coapsa (a se citi aripa spate...) 4MATIC-ului şi îi priveam fără jenă fundul – masiv, recunosc, dar apetisant şi elegant desenat... Am mai făcut-o pe criticul vreo trei minute şi după ce m-am aşezat la bord, dar când am călcat acceleraţia, m-am înmuiat de-a binelea: nu-i de colea să ai sub papuc un V8 de 388 de cai, cu un cuplu de 530 Nm între 2.800 şi 4.800 de turaţii – motorul ăsta fură maşina de sub tine.

Bonus: cutie de viteze 7G-TRONIC şi tracţiune integrală permanentă. Am ieşit spre dealurile din apropierea Vienei ca să ne cunoaştem mai bine şi am parcurs un traseu meandrat, cu reprize de ploaie. Maşina prinde suta în 5,4 secunde (şi a prins-o, frate, deşi nici suta nu stătea pe loc...) şi are o stabilitate şi o ţinută de drum specifice Mercedes. Iar confortul la bord e tot de-acolo: climatizare “bizonică”, cum zice văru’ din Spania, sistem COMAND cu radio integrat, unitate DVD şi display de 8 inci, scaune cu sistem de protecţie a pasagerului PRE-SAFE, piele şi ornamente din lemn de nuc (pentru cei mai rafinaţi dintre noi). În spate, loc suficient pentru încă doi pasageri, deci nu văd de ce CL 500 n-ar fi şi o perfectă maşină de familie.

Una peste alta, am fost impresionat. Şi nu văd nimic rău în asta. Adică, dacă nu te mai miră nimic, dacă nu te mai surprinde nimic, de ce mai trăieşti? În caz că te bântuie blazarea, sfatul meu e să încerci un 4MATIC. S-ar putea să ai un nou scop în viaţă: să vrei să ţi-l cumperi. Ţi se pare imposibil? Nu e. Ştii cum zice 50 Cent: Get Rich or Die Trying.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.