Mercedes SLR McLaren

Autor: Eduard Dârvariu acum 12 ani Test drive

Caroserie carbon
Sportivă şi tupeistă, Mercedes SLR McLaren se remarcă şi prin siguranţă, datorită tehnologiilor împrumutate din industria spaţială, folosite în premieră pe maşini de serie. Caroseria, uşile, capota şi şasiul lui SLR sînt din fibră de carbon. Rezistente la coroziune, fibrele de carbon conferă diferitelor componente o greutate cu 50 la sută mai mică decît a celor realizate din oţel şi cu 30 la sută mai mică decît a celor din aluminiu.

Este un amănunt de bază la maşinile de curse – cu cît sînt mai uşoare, cu atît consumă mai puţin, iar motorul dispune de o putere mai mare. Cu cît masa maşinii este mai mică, cu atît agilitatea ei este mai mare, iar de acest lucru Mercedes SLR McLaren profită din plin. Materialele din carbon au şi o foarte bună absorbţie a energiei.

În Formula 1, structurile din carbon au înregistrat rezultate excelente, riscul accidentărilor în ciocnirile la viteze foarte mari fiind mai mic. În partea din faţă a SLR, două obiecte conice din fibră de carbon, cu lungimea de 62 de centimetri şi cîntărind 3 kilograme, absorb şocurile şi energia degajată în caz de ciocnire, protejînd pasagerii la evenimente nedorite.

Pentru realizarea acestor componente complexe, Mercedes şi McLaren au împrumutat tehnologii din industria textilă. Din cauza procesului foarte complicat de ţesere a fibrelor de carbon, realizarea componentelor durează mult, motiv pentru care Mercedes nu poate fabrica decît 500 de modele SLR McLaren pe an. Nu doar partea frontală este protejată în caz de accident. Uşile şi acoperişul realizate din carbon sînt apărate de structuri rigide din aluminiu. Chiar dacă maşina nu va fi niciodată testată de EuroNCAP, specialiştii de la Mercedes apreciază că SLR Mclaren este mai rezistentă decît orice alt model de pe glob.

Design
Ca şi predecesorul său, 300 SLR, SLR McLaren are un desen perfect adaptat pentru viteză. Designerii Mercedes au împletit perfect elemente stilistice ale vechiului model cu sofisticatul desen modern al mărcii germane şi cu liniile maşinilor din Formula 1. Carisma lui SLR McLaren o dă în primul rînd botul dominat de nasul tipic maşinii de F1.

Atrage privirea şi sigla Mercedes uriaşă, amplasată în centru, pentru a indica fără dubii a cui este bijuteria. Sub nasul maşinii, poate fi văzut un alt element tipic maşinilor de F1 care au adus glorie pentru Mercedes McLaren: spoilerul uriaş. Acesta nu are doar un rol estetic, ci ajută maşina să aibă o comportare rutieră asemănătoare celei a modelelor de curse. Deasupra prizei de aer, uriaşă dar bine proporţionată, se află farurile duble, o marcă tipică Mercedes încă din 1995. În reinterpretarea modernă, farurile sînt ca muşchii încordaţi ai unui atlet, fapt ce a dorit să lase o nouă notă de agresivitate.

Un alt element caracteristic SLR este silueta: capota foarte lungă, compartimentul pentru pasageri compact şi spatele scurt, ca la o adevărată maşină de curse. Lateralele sînt dominate de uşile largi ce se deschid în sus, pentru a favoriza un acces cît mai facil. Inspirate de la modelul SLR 300 din 1955, uşile sînt prinse de stîlpii faţă pentru o deschidere mult mai mare.

La prima privire eşti impresionat de grilele de aerisire din spatele roţilor faţă, grile care seamănă cu branhiile unui rechin. Sub ele se află dubla ieşire a ţevilor de eşapament, poziţionate imediat în spatele roţii – un detaliu păstrat de la vechiul model. Designul spatelui a fost decis în urma testelor făcute în tunelul aerodinamic. Puţin ridicat, pentru a lăsa aerul să curgă cît mai uşor, spatele este dominat de stopurile triunghiulare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide