Mini John Cooper Works - Test în Germania

S-a terminat cu vremurile în care, pentru a-ți transforma un Mini Cooper S într-un John Cooper Works, trebuia să plătești zeci de mii de euro peste prețul inițial al mașinii. Primul test cu cel mai puternic Mini de serie construit vreodată.

Mini John Cooper Works - Test în Germania Mini John Cooper Works - Test în Germania

Ce trebuia să faci acum cinci ani pentru a avea un Mini de 200 CP era practic să cumperi un Cooper S și să îl trimiți la John Cooper Works pentru tuning. Se întorcea de acolo modificat serios, cu motorul supraalimentat cu compresor, multă putere, suspensii, frâne și alte bunătăți, plus că aveai o mașină a cărei denumire completă era Mini Cooper S John Cooper Works Tuning kit. Pfoa!

Dar și o factură care ducea totalul cheltuit pentru Mini-ul tău aproape de 50.000 de euro. Pfoa din nou! Rezultatul – foarte puțini au astăzi în garaj un Mini JCW. Dar această situație s-a schimbat în momentul în care BMW a achiziționat John Cooper Works, care a devenit un M Gmbh al lui Mini. Practic, de acum înainte, modelele de top Mini, M-urile lui Mini, dacă vrei, vor fi botezate JCW.

Ceea ce vezi aici este de fapt un Mini Challenge de stradă care în România va costa de la 24.300 euro DDP (preț de bază). Există desigur și o versiune Clubman JCW care va costa de la 26.000 euro DDP și cu siguranță și viitorul cabriolet are rezervate niște sigle JCW.Achiziționarea JCW de către BMW înseamnă pentru tine accesul la un model de top Mini fără să plătești pe el o căruță de bani.

Există multe opționale care pot ridica prețul serios, dar gândește-te că, la bază, cu aproape 25.000 de euro cumperi 211 CP pe un Mini, lucru care nu era posibil în trecut. Motorizarea de sub capotă a fost preluată direct de pe mașinile de competiție din Mini Challenge. Cuplul maxim este de 260 Nm sau 280 Nm atunci când accelerezi la maxim și intră în funcție Overboost-ul.

Motorul este același 1,6 de pe Cooper S, cu injecție directă de benzină și Turbo, dar împins la extrem. Cu o putere litrică de 132 CP/litru, Mini JCW este una dintre cele mai sportive mașini ale momentului. 100 km/h sunt atinși în 6,5 secunde, iar repriza 80-120 km/h are nevoie de doar 5,2 secunde pentru a fi acoperită în treapta a patra.

Consumul mediu anunțat este de 6,9 litri la 100 km parcurși, dar e fantezist. La testele din Spania, am reușit un consum mediu de 11 litri la 100 km, dar și așa cifra sună extrem de bine. Nu doar motorul este identic celui de pe Mini Challenge 2008. Sistemul de frânare, transmisia manuală cu șase rapoarte, jantele și chiar o parte a evacuării au fost preluate de la mașina de competiție.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.