MINI-ul care atinge 246km/oră, testat în România – GALERIE FOTO

Autor: Andrei Ştirbu 12 nov. 2015 Test drive

Nici măcar nu trebuie să ştii câţi cai anume are John Cooper Works ca să-ţi dai seama că este cel mai negru în cerul gurii din toată familia actuală. E suficient să-i numeri gurile de admisie din partea frontală – şapte la număr – ca să-ţi faci o idee despre rolul în lume al acestui mic alergător. Mini John Cooper Works a renunţat la proiectoarele din josul spoilerului faţă pentru încă două admisii, ca motorul de 2,0 litri să livreze ce are el mai bun în orice moment dat.

Versiunea John Cooper Works îşi însuşeşte aceeaşi motorizare pe care o găseşti şi pe Cooper S, doar că aici primeşte pistoane noi, sisteme auxiliare de răcire şi mai mult cuplu. Cifrele indică 231 de cai-putere (între 5.200 şi 6.6000 rpm) şi 320 Nm (de la 1.250 la 4.800 rpm). În completare, şi sistemul de evacuare a primit câteva modificări, pentru a scăpa mai uşor de gaze şi pentru a-ţi încânta simţul auditiv.

 

Citeşte şi În fiecare zi, hoţii încearcă să păcălească şoferii cu aceste 12 metode. Află tot despre ele şi cum te poţi proteja

Citeşte şi VIDEO: Imagini incredibile surprinse in Bucureşti. O femeie a „plimbat” pe capotă un barbat care o acuza ca l-ar fi tamponat cu intenţie

Citeşte şi FOTO – Poliţia Română – 1967 vs 2015. Ei ne arată maşinile, noi vă spunem totul despre ele. Plus: drive-testul cu maşina cumpărată de Poliţie

În cifre de performanţă, lucrurile stau cam aşa: 0-100 km/h în 6,1 secunde şi o viteză maximă de 246 de kilometri pe oră. Nu par impresionante, însă din spatele volanului lucrurile se văd diferit. Foarte diferit. În modul Sport, senzaţia de Go-Kart devine o prezenţă constantă, cu direcţia grea care transmite mulţumitor de mult feed-back către mâini, cu maşina sărind din denivelare în denivelare şi cu sunetul care abundă în habitaclu.

În ciuda faptului că nu dispune de un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea faţă, se ţine impresionant de bine pe apex, mulţumită electronicii care frânează roata din interior pe viraje. În cazul în care situaţia devine prea… săritoare, poţi modifica individual parametrii maşinii, slăbind un pic suspensia dar păstrând reacţiile ascuţite ale pedalelor şi duritatea direcţiei. Pentru asta trebuie să bifezi în lista de opţionale amortizoarele adaptive (526 €), o dotare aproape necesară, dacă doreşti să-i atribui hothatch-ului o oarecare polivalenţă de daily driver. Jantele standard, de 17 inci, sunt de asemenea un detaliu care contribuie la confortul tău cotidian – gândeşte-te de două ori înainte să bifezi opţionala de 18”.

 

Citeşte şi Noua maşină a Patriarhului Daniel – GALERIE FOTO

Citeşte şi DACIA diesel, printre maşinile verificate în Germania deoarece există suspiciuni că nivelul noxelor declarat este depăşit

Din punct de vedere al confortului, aşadar, există câteva detalii care plusează la acest aspect, însă din punct de vedere al practicităţii, va trebui să accepţi faptul că îţi cumperi un hothatch cu prestanţă – MINI John Cooper Works nu vine decât în versiune de caroserie cu trei uşi. Portbagajul oferă un volum de încărcare de 211 litri.

Revenind la confort, cutia de viteze automată Steptronic, cu şase trepte (1.947 €), se dovedeşte o alegere nemaipomenită – în modul Sport, cu transmisia setată pe manual, se comportă exemplar şi urcă fără jenă în limitator fără să schimbe către o treaptă superioară; la fel se întâmplă şi în partea opusă a turometrului: nu retrogradează decât în momentul în care simte că moare motorul. Altfel, atunci când nu-i ceri grabă, este domoală şi îmbie la turaţii mici.

Ca alternativă în segment, Audi S1 rămâne cel mai apropiat oponent (32.438 €) – cu menţiunea că în România ajunge doar în variantă Sportback (cinci uşi) şi nu dispune de cutie automată, însă are transmisie integrală permanentă quattro. 

Hai să aflăm datele tehnice (pagina 2)

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide