Mitsubishi Pajero - test in RO

Mulţi străini cu care vorbeşti în diverse situaţii îţi spun că nu vor să ne viziteze ţara cu maşina, pentru că drumurile noastre le amintesc de cele de după război sau se trezesc pur si simplu în sălbăticie. Priviţi imaginea alăturată şi veţi vedea că realitatea nu este departe de ceea ce ştiu ei. Aşa arată momentan A3 Bucureşti-Braşov.

Mitsubishi Pajero - test in RO Mitsubishi Pajero - test in RO

A treia autostradă a României este botezată evident A3, dar de fapt vorbim despre Autostrada Transilvania, care va porni de la Bucureşti şi va ajunge la graniţa cu Ungaria, lângă Oradea. Traseul merge din Bucureşti spre Ploieşti, Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Cluj, Zalău, Oradea.

Acesta este unul dintre cele mai controversate proiecte de construcţie din România, discuţiile aprinse asupta finanţărilor şi licitaţiilor întrerupând şi întârziind lucrările de nenumărate ori. Cel mai mare segment al autostrăzii, cel de la Braşov la Borş, este construit de compania americană Bechtel, iar restul segmentelor, între Bucureşti şi Braşov, au fost contractate prin licitaţii.

Este sâmbătă şi ne aflăm (aproximativ) la kilometrul 60 al autostrăzii, în apropiere de Ploieşti. Camioanele companiei UMB Construct, gazda noastră pe şantierul sectorului patru, transportă de zor o mică parte din cei 12.000.000 m³ de balast şi piatră spartă folosite la fundaţia întregii autostrăzi.

Praful ridicat de camioanele care circulă neîncetat a fost domolit de apa aruncată de cisterne pe porţiunea de drum unde Vali Porcişteanu, cu al său Mitsubishi EVO IX Rally Car, setat pentru macadam, tocmai a depăşit 200 km/h.

Privesc cum praful se aşează şi pe maşina noastră - un Pajero 3.2 DI-D, de 200 CP şi 440 Nm, preparat pentru cele mai dificle condiţii posibile (anvelope offroad BF Goodrich şi scuturi Mitsubishi sub toată maşina) - şi parcă aş vrea să îl mai spăl o dată. Dar nu are rost. Un alt camion trece pe lângă mine şi tuşesc praf de parcă aş fi dormit în nisip toată noaptea.

Aici chiar se munceşte la greu. Sectorul pe care ne aflăm a fost înfiinţat în 2007 şi se numeşte Moara Vlăsiei-Ploieşti. Aici, autostrada va avea şase benzi de circulaţie, câte trei pe sens, iar în dreptul localităţii Dumbrava, se va afla punctul de plecare al autostrăzii Ploieşti-Focşani.

Mai departe, din segmentul Bucureşti-Braşov rămâne acum de licitat sectorul Ploieşti-Comarnic. Până acolo, însă, cei de la UMB se străduiesc să construiască cât mai mult până se termină banii. Ghinion, finanţarea de la Guvern a fost blocată din nou şi astfel finalizarea segmentului va avea loc abia în 2010, nu anul acesta, cum era stabilit iniţial.

Încă tuşesc şi îmi dau seama cât de penibil sunt cu pantalonii mei scurţi din in. Albi. Mă aflu pe un şantier în toată regula, unde este mai mult praf decât după demolarea unei clădiri. Fundaţia pe care vor sta straturile de asfalt arată acum ca un macadam foarte bine tasat, adică, la peste 130 km/h, orice maşină începe să valseze lent, ca pe gheaţă.

Imediat ce păşesc pe pragul lui Pajero pentru a mă urca la bord, observ un indicator rutier de viteză maximă pentru tronsonul pe care ne aflăm - 5 km/h. "Tare!", mă gândesc şi încep să calculez cam ce amendă ai lua în viaţa de zi cu zi dacă ai merge pe limitare de 5 cu 150. Nu mai contează. Cuplez tracţiunea integrală şi mă depărtez de locul în care am parcat iniţial. Nu voi merge către Comarnic, mă duc exact în direcţia opusă, unde construcţia autostrăzii este mult mai "virgină".

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.