Noul Renault Symbol dCI - Test în RO

Am condus în sfârşit şi versiunea diesel de 85 cai putere a noului Renault Symbol, a cărei versiune Privilege costă nu mai puţin de 11.840 euro DDP.

Noul Renault Symbol dCI - Test în RO Noul Renault Symbol dCI - Test în RO

Acum circa două luni am organizat un mic comparativ în revista ProMotor unde au participat Dacia Logan, KIA Rio şi bineînţeles noul Symbol, o maşină pe care nu o încercasem până atunci decât în varianta pe benzină, adică 1.4 16v şi 98cp.

Îmi aduc aminte de faptul că am fost impresionat de ergonomia planşei de bord, unde toate comenzile sunt extrem de uşor de identificat şi utlizat până şi în mers. În rest, mi s-a părut o maşină corectă, din aproape toate punctele de vedere – cu mici excepţii precum spaţiul pe bancheta din spate.

Prima impresie după ce-am pornit la drum cu diesel-ul, a fost ceva de genul “maşina aceasta este foarte uşor de condus”. Această senzaţie se datorează în mare parte reprizelor foarte bune ale transmisiei şi a elasticităţii motorului...deoarece servodirecţia nu este la fel de “prietenoasă” la parcări precum cea a lui Clio 3 sau Megane.

La capitolul performanţe, n-aş putea spune ca acestea există. În schimb, cei 200Nm sunt suficienţi pentru un comportament semi-agresiv în oraş atunci când simţi nevoia. Ceea ce este normal atunci când maşina respectivă nu cântăreşte decât 980kg (fără şofer).

Pe hârtie, cifrele oficiale sunt ‘0-100km/h în 12.3 secunde’ şi ‘177km/h’ viteză maximă. Adică nici prea prea, nici foarte foarte (soluţia optimă pentru un automobil economic). Iar economic este exact cuvântul care i se potriveşte cel mai bine lui Symbol dCi.

L-am condus timp de o săptămână prin traficul Bucureştean, unde am reuşit să scot un consum urban care m-a şocat de-a dreptul. Nu mai trag de timp şi vă spun... 5.5 litri/100km! Este fantastic pentru ce înseamnă traficul din ziua de azi. Pe deasupra mai este şi un record personal. Adică ţin să menţionez că n-am reuşit o astfel de performanţă nici cu celebrul Polo Bluemotion.

În rest, maşina este nu este cu nimic diferită de modelul 1.4 16v condus anterior. Aceeasi versiune de echipare Privilege, care înseamnă (în mare parte): ABS, jante aluminiu, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, 4 geamuri electrice, computer de bord, 4 airbag-uri şi aer condiţionat automat cu radio cd mp3 plus satelit de comandă - acestea două din urmă find opţionale în valoare de aproximativ 200 euro.

În concluzie pot spune că da, noul Symbol este o maşină potrivită atât în trafic cât şi în diverse alte situaţii. Dacă aveţi posibilitatea să optaţi pentru modelul dCi de 85 cai, vă sfătuiesc să o faceţi fără să staţi prea mult pe gânduri. Este mai echilibrată decât versiunile pe benzină şi mai ales mult mai economică.
Plus că atunci când mergi zile la rând iar acul de la rezervor nu se mişcă din dreptul liniuţei de “plin”... ei bine, zâmbeşti, ce să faci?

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.