Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. IV: BUGETUL

Ei bine, am ajuns şi la capitolul care dictează peste 50% din decizia de cumpărare a maşinii: preţuri şi costuri de întreţinere. Primele generaţii Renault Megane şi-au câştigat reputaţia că oferă un raport preţ/maşină excelent. Aşa să fie şi cu noul Megane 3?

Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. IV: BUGETUL Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. IV: BUGETUL

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Dotari standard numeroaseMaşina Renault Megane hatchback din test era motorizată cu dCi-ul de 1,5 litri şi 105 CP, care are un preţ de pornire de 14.600 euro. Această sumă este valabilă pentru nivelul de echipare Expression, însă noi am avut la dispoziţie versiunea Dynamique, pentru care trebuie plătiţi suplimentar încă 950 euro, preţul de bază al acestei versiuni fiind de 15.550 euro.

O sumă mai mult decât rezonabilă dacă mă gândesc la exteriorul plăcut al maşinii. Însă, dacă mă gândesc la interiorul reuşit, suma aceasta mi se pare mai mică decât m-aş fi aşteptat. Oare maşina de test era burduşită de echipamente opţionale scumpe?

Nicidecum. Nivelul de bază Expression oferă mult peste ceea ce te aştepţi de la preţul de 14.600 euro. Iar versiunea Dynamique şi mai mult - mi-e puţin cam greu să explic surpriza la parcurgerea listei de echipamente standard.

Cert este că Renault Megane 1.5 dCi Dynamique mi se pare o ofertă explozivă, cu raportul preţ/echipare poate cel mai apetisant din clasa compactă. Doar aruncaţi un ochi pe lista de echipamente standard şi mă veţi înţelege.

E de lăudat că francezii nu fac compromisuri, aşa încât beneficiezi standard de patru geamuri electrice (cu impuls la toate!), proiectoare de ceaţă, radio CD cu MP3, tetiere active, o baterie de 8 airbaguri (frontale şi laterale pentru cei din faţă, precum şi airbaguri pentru cap şi în faţă, şi în spate), centuri de siguranţă cu pretensionare adaptivă şi limitator de efort, senzori de lumină şi de ploaie, ineditul sistem cruise control, jante de 16 inch din aliaj, precum şi cunoscutul de acum card "mâini libere", cu pornirea motorului de la butonul start-stop.

Deci 15.500 euro cu TVA pentru un motor diesel şi dotările enumerate mai devreme standard?! Excusez-moi, dar, dacă nu aş fi mers cu maşina, aş fi adus în discuţie marmota şi staniolul...

Lista scurta de dotari optionaleMaşina de test mai dispunea de câteva dotări opţionale:

  • aer condiţionat automat bi-zonă (175 euro)
  • senzori de parcare spate (250 euro)
  • radio CD MP3 Arkamys 4X30 KML USB (200 euro)
  • vopsea metalizată (250 euro)

Aşa încât maşina din test avea un preţ final de 16.425 euro. Preţ pe care, personal, îl consider foarte bun raportat la ceea ce oferă maşina în materie de look exterior, ambianţă interioară, confort şi manevrabilitate în mers şi, mai ales, dotările echipării Dynamique. Într-un fel, acest preţ merită aplauze, dar mă voi abţine de la această metaforă.

Pentru că e cazul să vedem cum stăm cu cheltuielile de exploatare şi întreţinere.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.