Renault Megane Coupe 1.6 16V (I) - EXTERIOR şi INTERIOR

A venit rândul să punem sub lupă versiunea cu două uşi a lui Megane, adica Renault Megane Coupe - oare chiar are acoperire termenul "Coupe" din titulatura maşinii? În acest episod, ne vor răspunde exteriorul şi interiorul maşinii.

Renault Megane Coupe 1.6 16V (I) - EXTERIOR şi INTERIOR Renault Megane Coupe 1.6 16V (I) - EXTERIOR şi INTERIOR

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Megane Coupe - personalitate distinctaDupă ce am văzut Renault Megane, versiunea hatchback în cinci uşi, este puţin deconcertant când vezi că maşinuţa asta simpatică, având doar două portiere şi o alură dinamică şi relativ nervoasă, are tot denumirea Megane.

De fapt, francezii au făcut ceea ce am remarcat în primul episod al acestui test cu Megane: au revenit la ideea primei generaţii, unde versiunea în două uşi era, practic, un mic coupe, botezat Renault Megane Coach şi care, în afara botului similar cu al versiunii familiste, era total schimbat în spate. Acum, francezii au făcut un mic pas înainte şi au botezat această versiune pur şi simplu Renault Megane Coupe.

Faţă de Megane II în două uşi, noul Renault Megane Coupe mizează pe un stil dinamic mult mai clar, spatele puternic plonjat şi "umerii" laţi fiind pe placul oricărui tânăr amator de o maşină cu look sportiv şi plină de personalitate.

Am un singur amendament referitor la maşina din test: negrul pur şi simplu nu o prinde! Eu unul prefer acest Megane Coupe într-o culoare de preferinţă caldă şi aproape ţipătoare, însă negrul sau gri-ul sau argintiul nu mi se pare că evidenţiază liniile caroseriei.

Parte frontala agresivaDe remarcat modalitatea în care partea frontală a fost făcută să arate diferit de a versiunii în cinci portiere - spoilerul este modificat, primind două ornamente din plastic argintiu, care, cu puţină imaginaţie, arată ca nişte "colţi" şi ascund guri de aerisire mai mari. Faţă de eleganţa lui Megane hatchbak, soluţia adoptată pentru Megane Coupe frapează ochiul într-o primă fază, ba chiar are un mic iz de kitsch de cartier, însă după o perioadă de acomodare, mai mică sau mai mare, tabloul capătă coerenţă.

Astfel că, privit în oglinda retrovizoare, chiar şi negru, Megane Coupe are un puternic efect de "dă-te din calea mea" (sau, dimpotrivă, "te ţine să îmi ţii piept?"). Din acest punct de vedere, aş spune chiar că îl depăşeşte vizual pe Megane II la capitolul originalitate.

Stopuri interesanteSpatele lui Megane Coupe este specific unei maşini puţin pragmatice, accentul căzând pe un look dinamic, dar, ciudat, nu aşa de agresiv cum te-ai aştepta. Este adevărat, liniile curbe lasă loc unei geometrii mai pătrăţoase, dar asta nu este suficient pentru ca, atunci când eşti în spatele unui Megane, să ai impresia că maşina din faţa ta e o sportivă. Invariabil, fac o comparaţie cu spatele lui VW Scirocco, mai impozant, dar nu la fel de stilat ca al lui Megane Coupe.

Particula "Coupe" are deplină acoperire atunci când vezi maşina din lateral. Linia superioară coboară destul de abrupt spre spate, în timp ce linia geamurilor urcă puternic, suprafaţa vitrată fiind îngustă, iar geamul spate terminându-se ca o pană. Cred că, dacă maşina ar fi fost mai scurtă, impactul vizual ar fi fost şi mai puternic, dar realitatea industrială este că Megane Coupe are aceleaşi lungime şi ampatament ca versiunea în cinci uşi

Aşa încât înălţimea mai redusă cu 5 cm face din Renault Megane Coupe un model de sine stătător în gama Megane. În plus, proporţiile caroseriei fac din acesta unul dintre cele mai zvelte coupe-uri de pe piaţă, aspectul general trădând în mică măsură că avem de a face cu o maşină mai accesibilă faţă de un Audi TT sau Alfa Romeo Brera.

Renault Megane Coupe arata diferit de versiunea hatchback, mai ales in spate

Dar cât de coupe este Renault Megane Coupe la interior?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.