Exclusiv  Seat Ibiza – Test în RO

Vara Ibiza e la modă. Nu, nu am fost noi în insula care nu doarme niciodată, ci noul Seat Ibiza ne-a oferit o porţie de auto emocion în canicula infernală din Bucureşti.

Seat Ibiza – Test în RO Seat Ibiza – Test în RO

Noul Seat Ibiza - mai matur si mai atractivSeat Ibiza este primul model după importanta remaniere în care marca spaniolă a fost implicată. Despre ce restructurare este vorba? În primul rând a fost numit un nou preşedinte, Eric Schmitt, şi în echipa de design a fost cooptat un nume cu greutate, Luc Donckerwolke , ex Lamborghini. Prin urmare, pe umerii acestui model apasă aşteptări mari atât din interior, cât şi din exterior.

Schimbarea radicală în organigrama Seat se resimte la noul model. Astfel, Ibiza cu numărul patru a crescut considerabil în dimensiuni comparativ cu generaţia precedentă Seat Ibiza , forţând un pic graniţele clasei în care a fost încadrată. Trebuie să ne obişnuim însă cu noile măsuri, pentru că mezinul iberic utilizează noua platformă, inaugurată deja de Skoda Fabia şi care se va regăsi pe viitoarele VW Polo şi chiar Audi A1.

Prima impresie este că Seat Ibiza a fost mai minuţios schiţată cu o tranziţie între forme plăcută ochiului. Remarcabil este şi faptul că Ibiza pare un melanj foarte reuşit între ultimele elemente din recuzita stilistică a spaniolilor, declarând răspicat că este fratele mai mic al lui Leon sau nepotul lui Altea. “Juniorul” are însă o atitudine mai ştrengărească şi jucăuşă, ilustrând motto-ul "auto emocion".

Ibiza are un posterior simpaticDin lateral admirată, senzaţia vizuală îşi găseşte corespondentul lingvistic în termenul dinamism. Profilul pare că spune: „vreau să zburd, îmi place să mă mişc. Dincolo de liniile curgătoare, secretul este ampatamentul mărit, roţile fiind împinse cât mai aproape de extremităţi. Iar muchiile care brăzdează lateralul aduc aminte de Zorro şi magistrala sa semnătură.

Partea posterioară este bine croită, păstrând o unitate între proporţii şi forme. Arată foarte fluent atât din treimea laterală, cât şi privită perpendicular, deşi unii pot argumenta că lămpile sunt subdimensionate - şi am constatat asta după îndelungi ochiade aruncate în parcare.

Câteva observaţii se pot face însă. De exemplu, blocurile optice par cam apropiate şi o grilă mai mare s-ar asorta mai bine cu formele amplu stilizate. Apropo de forme sofisticate, linia care străbate lateralul, pornind din apropierea montantului şi pierzându-se în mijlocul portierei din spate dă foarte bine, însă este destul de expusă în parcările aglomerate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.