Subaru Tribeca

La vremea lansării sale, Tribeca a reprezentat un pas firesc făcut de Subaru. Nu ai un SUV în gamă, nu contezi pe piaţă.

Subaru Tribeca Subaru Tribeca
Americanii chiar doreau un astfel de model de la Subaru, dar atunci cînd l-au avut, au început să arunce în el cu pietre. L-au cocoţat repede pe cea mai înaltă treaptă a podiumului celor mai urîte maşini. Nu mă pot pronunţa asupra gradului de urîţenie a Tribecăi, dar parcă nici americanii nu şi-au educat simţul estetic la cele mai înalte “universităţi ale frumosului” din lume. În schimb, asupra interiorului, toată lumea a convenit că acesta este din altă ligă, fiind admirat de marea majoritate.

Oricum, la această oră, vorbim despre Tribeca – iar nu despre B9 Tribeca –, adică despre faceliftul pe care l-a suferit modelul. O primă observaţie este aceea că s-a renunţat la specificaţia “B9” din titulatură, probabil pentru a proteja mintea americanilor, care ar fi avut de memorat ceva mai mult.

Vorbim despre un facelift, dar este unul major, care la alţii ar fi fost comercializat ca o nouă generaţie. Din start se poate remarca faţa modelului, una mult mai convenţională, aş putea spune chiar mai banală, mai lipsită de personalitate. Înainte de facelift puteam vorbi despre un SUV premium, pentru că maşina avea acel ceva care o scotea din rînd.

Partea frontală, deşi cam fără impact vizual, este masivă, sugerînd forţă şi soliditate. Grila frontală este impozantă, iar acest lucru este justificat atît de raţiuni funcţionale (o mai bună răcire), cît şi de raţiuni estetice (un design “generos”, care să convingă clientela de apartenenţa modelului la segmentul premium).

Întreagul design faţă inspirat de cel al conceptului B11S Coupe s-a evaporat. Nici farurile nu mai îmbracă acum colţurile caroseriei, primind forma unui banal paralelogram.

Spatele a suferit modificări minore, de pildă o restilizare a hayonului, cu repoziţionarea plăcuţei de înmatriculare ceva mai sus. Stopurile de ceaţă au fost integrate în bara spate şi au un design convenţional.

Unul dintre detaliile pe care cei de la Subaru pun accent în cazul acestui facelift este redesenarea celui de-al treilea geam lateral, fapt ce a contribuit la creşterea vizibilităţii spate şi la oferirea unei suprafeţe vitrate cu 30% mai mare pentru ocupanţii celui de-al treilea rînd. Pe sub caroserie descoperim suficiente modificări ca să putem spune că faceliftul apropie maşina de un model aproape nou.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.