Test de prim contact: noul Isuzu D-Max

Am testat noul D-Max, cu ocazia lansării în România a noului model pick-up de la Isuzu, prin care constructorul îşi propune să redefinească robusteţea şi fiabilitatea impusă de predecesorii acestui model.

Test de prim contact: noul Isuzu D-Max Test de prim contact: noul Isuzu D-Max

Generaţia D-Max îşi are rădăcinile în 1963, când Isuzu lansează modelul Wasp, care avea ca scop îmbinarea caracterului funcţional oferit de un camion cu designul unui vehicul destinat pasagerilor. Primul pick-up denumit D-Max este lansat în anul 2002, iar după 10 ani, noul Isuzu D-Max peste pregătit să-şi facă intrarea pe piaţă. Piaţă transformată puternic între timp! Să vedem, ARE CU CE?

Iar D-Max nu vine cu mâna goală, cei de la Isuzu reuşind să-i ofere o serie de aşi în mânecă pentru a-l face cât mai competitiv. Dovadă a faptului că în noua versiune D-Max cei de la Isuzu au investit mult timp şi efort o reprezintă titulaturile de cel mai bun consum din clasă, cea mai lungă benă, cel mai bun coeficient aerodinamic din segment şi probabil cea mai de seamă evoluţie reuşită de D-Max, cele 4 stele primite la testele Euro NCAP, o îmbunătăţire considerabilă faţă de ce putea vechiul D-Max, care obţinea o singură stea în cadrul aceloraşi teste. Pe acest segment, D-Max însă mai are de lucrat pentru a atinge cele 5 stele necesare...

Trecând la lucruri concrete, am avut la dispoziţie pentru test un model cu cabină extinsă, de 4 locuri, cu tracţiune 4X4 şi trasmisie manuală în 6 trepte cuplată la noul motor diesel de 2,5 l cu sistem de supraalimentare în două trepte - de altfel singura variantă de motorizare oferită pentru modele D-Max destinate pieţei europene. Cu acesta am parcurs drumul dintre Braşov şi Ploieşti, astfel că am putut vedea la lucrul noul D-Max atât la drum întins cât şi pe porţiuni de drum cu urcări, coborâri şi serpentine.

În ciuda gabaritului mărit faţă de generaţia precedentă - dimensiunile noului D-Max fiind acum de 5.295 mm / 1.860 mm / 1.790 mm - maşina s-a dovedit uşor de condus şi manevrat chiar şi pe curbele în ac de păr de la intrarea în Predeal, datorită razei de bracaj reduse, deşi la negocierea virajelor cu o viteză mai mare, camioneta îşi dezvăluie caracterul subvirator.

Dacă accelerarea de la 0 la 100 km/h este irelevantă pentru segmentul din care face maşina, la nevoie, D-Max poate atinge o viteză maximă de 180 km/h, însă este greu de crezut că cineva va avea nevoie vreodată să împingă maşina până la asemenea limite. Consumul extraurban este situat în dreptul cotei de 6,5 l / 100 km în vreme ce consumul mixt anunţat este de 7,4 l / 100 km, noi reuşind să obţinem un consum instant de 6,5 l / 100 km pe DN1 între Câmpina şi Ploieşti, la o viteză constantă de 130 km/h şi un consum de sub 8 l/100km în medie. Nu am luat în calcul însă şi porţiunile de offroad la calculul acestui consum.

Nici urcuşurile şi coborâşurile de pe porţiunea Predeal-Câmpina nu ne-au pus probleme, cei 163 CP dezvoltaţi de motorul pe motorină fiind numai buni pentru a încuraja un stil de condus liniştit ce nu presupune accelerări şi decelerări bruşte, la acest lucru contribuind şi cuplul maxim de 400 Nm disponibil în plaja 1.400-2.400 rpm. Suspensia se dovedeşte a fi destul de moale încât să ofere un grad bun de confort pasagerilor din faţă, deşi cei aflaţi pe bancheta din spate vor fi sări uşor la trecerea în viteză peste o denivelare. Ar fi interesant şi un test cu bena încărcată, pentru a vedea dacă acest comportament plăcut se menţine.

În fine, cutia manuală este bine etajată, chiar dacă levierul schimbătorului de viteze are o cursă cam largă. Am testat doar puţin timp cutia automată, dar o recomand cu siguranţă pentru această maşină, i se potriveşte de minune!

Pe scurt, e confortabil şi relaxant, aşa cum te şi aştepţi să fie o maşină de asemenea dimensiuni!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.