Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i

Cea mai ieftină maşină decapotabilă de pe piaţa de maşini noi în România este, la ora actuală, Mazda MX-5, cu un preţ de pornire de 19.090 euro cu TVA. Am condus versiunea puţin mai scumpă, dotată cu hard-top escamotabil şi motor de 1,8 litri. Iar concluzia mea este una singură: ”I love zoom-zoom!”.

Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i

Prefer să cred despre mine că sunt un tip pragmatic. Unul care aproape consideră maşinile decapotabile inutile şi destinate doar celor cu aere de vedetism şi care vor să epateze. Singura astfel de maşină care, într-adevăr, m-a impresionat când eram mai mic a fost BMW Z3, pe care am considerat-o "the dream machine" câţiva ani buni.

Mazda MX-5 are deja o istorie de peste 20 de ani

Aşadar, m-aş fi aşteptat ca MX-5 să mă lase rece. Nu a fost chiar aşa, dar primul contact cu maşina nu m-a dat pe spate. Designul nu este extravagant şi mizează pe simplitate. Ciudat, parcă m-am obişnuit ca maşinile decapotabile să fie mai exuberante, să ţipe "am o vedetă la volan!".

Dimpotrivă, Mazda MX-5 nu este agresivă şi tupeistă, ci pur şi simplu drăguţă şi jovială. E de-a dreptul simpatică, sincer, iar faceliftul de acum doi ani îi conferă o "moacă" zâmbitoare care destinde pe oricine. Eram tentat chiar să o cataloghez drept o maşinuţă de gagici, dar "privirea" un pic tăioasă şi bosajele roţilor mi-au atras atenţia că maşinuţa ascunde mai multe.

In versiunea cu hardtop, Mazda MX-5 arata omogen si echilibrata

Interesant, MX-5 este oferită atât cu soft-top, cât şi cu hardtop escamotabil. În al doilea caz (adică maşina de test), MX-5 RC arată mai omogen, mai ales că hardtopul este în aceeaşi culoare cu restul caroseriei. Iar silueta în trei volume arată echilibrat şi cu un iz de odtimer, având capota lungă şi portbagajul mai scurt.

Sincer, prefer această versiune MX-5 Roadster Coupe celei cu soft-top în primul rând pentru cum arată maşina acoperită. Însă, personal, aş vrea o altă culoare, mai vie, în locul acestui argintiu cam fad. În rest, însă, nu aş schimba nimic în privinţa aspectului - MX-5 arată pur şi simplu bine pentru un roadster, fără a fi opulentă sau exagerată.

Oare interiorul lui MX-5 cât de simplist este?

Mazda MX-5 are un stil simplu, dar degaja o puternica simpatie

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.