Test drive Toyota RAV4 hybrid. Un SUV cu tracţiune integrală, perfect pentru iubitorii maşinilor „verzi”

Autor: Marius Vişan acum o lună Test drive

Aceasta este a cincea generaţie a Toyota RAV4, un model care rămâne una dintre cele mai rezistente maşini cu tracţiune 4×4 ce poate fi folosită ca maşină de zi cu zi, oferită într-un pachet relativ compact. Cel mai recent model RAV4 este construit pe platforma TNGA, care se traduce într-un interior care este atât confortabil, cât şi spaţios.

În testul nostru ne-am plimbat cu un RAV4 cu putere hibridă. Acest sistem hibrid îi permite bateriei să se auto-încărcarce din mers, însă cea mai mare parte a puterii provine de la un motor pe benzină de 2,5 litri, care este asistat de două motoare electrice care produc în total 222 de CP. 

Combinaţia de motoare demostrează că tehnologia hibridă nu este lipsită de putere, acceleraţia de la 0 la 100 km / h durează doar 8.1 secunde. La acestea se mai adagă o transmie automată şi tracţiune integrală. Garda la sol de aproape 18 cm permite accesul pe off-road de dificultate mică şi medie

RAV4 poate funcţia şi în modul pur electric, la alegerea şoferului, însă autonomia bateriei permite rularea unui număr mic de kilometri până când motorul termic preia controlul. RAV4 Hybrid oferă trei moduri de rulare – electric, unul Eco, ce maximează utilizarea sistemului hibrid, şi un mod Sport, în care întreg sistemul este optimizat pentru un răspuns cât mai rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie. 

În cabină se poate remarca o calitate ridicată a materialelor şi a îmbinărilor. Suprafeţele moi abundă, inclusiv bordul şi panourile uşii. Au fost aplicate noi texturi şi culori, precum şi iluminat ambiental. Levierul schimătorului de viteze are un design nou, iar butoanele integrate în bord sunt clare şi plăcute la atingere. Inginerii japonezi au pus foarte mult accentul pe pragmatism fără a neglija feelingul cu tendinţe de premium.

Scaunele din faţă sunt foarte confortabile, iar pe unele versiuni sunt încălzite şi ventilate, iar cel al şoferului este reglabile electric. Există câteva sloturi USB, dar şi sistem de încărcare wireless.

Şoferul are în faţă un instrumentar de bord digital cu o diagonală de 7 inci, iar un alt display de 8 inci se află pe bord. Ambele ecrane au o grafică depăşită, însă după ce m-am obişnuit cu ele nu mai îmi săreau în ochii micile imprefecţiuni legate de rezoluţie, sau modul cum sunt dispuse informaţiile. Butoanele fizice de pe display-ul central te ajută să găseşti repede opţiunea de care ai nevoie fără ca să fii nevoit să îţi iei ochii de la drum.

Portbagajul are o capaciltate de 580 litri şi vine cu multe soluţii de ancorare şi depozitare bine concepute pentru o famile. De asemenea, şi în habitaclu spaţiul este unul destul de încăpător aşa că trei persoane vor sta confortabil pe bancheta din spate, chiar şi la drumurile mai lungi.

Pe şosea motorul răspunde corect la apăsarea pedalei, iar reprizele şi demarajele sunt normale, fără ca maşina oboseşte. Cutia schimbă destul de lin treptele şi contribuie la senzaţia de confort în timpul condusului. Mai mult deranjează zgomotul cam strident al motorului pe benzină, mai ales la viteze medii şi mari, unde ar fi de preferat o insonorizare mai bună.

Butonul Sport mai schimbă puţin din comportamentul motorului, depăşirile devenind mai facile. Totuşi, chiar şi în modul Sport, RAV4 nu se transformă într-un SUV sportiv, ci mai degrabă într-o maşină sigură şi confortabilă de familie, cu performanţe oneste pe şosea, precum şi un consum decent. Indicatorul de bord a arătat la sfârşitul testului un consum în regim mix (autostradă şi oraş) de 7,0 litri la suta de km. 

Pachetul standard Toyota Safety Sense duce sistemele de asistenta pentru sofer la un alt nivel. Noul RAV4 beneficiază de numeroase tehnologii de asistenţă activă precum: Sistem de siguranta Pre-impact cu functie de detectie a pietonilor pe timp de noapte, Sistem de siguranta Pre-impact cu functie de detectie a biciclistilor, Cruise Control adaptiv şi Sistemul de urmarire a benzii de rulare. 

Fişă tehnică Toyota RAV4 Hybrid 2.5 litri 222 CP 4×4 

Pret model testat – 40.394 de euro

Motor electric – Putere – 54 CP

Cuplu Nm – 121

Motor termic – Putere – 178 CP

Cuplu maxim Nm – 221 

Combustibil – Benzina + electric 

Viteza maximă km/h – 180

Acceleraţie 0-100 km/h s8.1

Înălţime mm – 1685

Lungime mm – 4600

Lăţime mm – 1855

Tracţiune – 4×4

Greutate kg – 2225

Ampatament mm – 2690

Volum portbagaj litri – 580



Comentarii
Inchide