Test în România cu Chevrolet Aveo 1,2 DOHC 86CP

“Moda” propulsoarelor de cilindree redusă se poate regăsi aproape la toţi constructorii de maşini. Bineînţeles că şi noul Chevrolet Aveo s-a “supus” acestei mode şi ne propune o motorizare de 1,2 litri, versiune pe care am testat-o.

Test în România cu Chevrolet Aveo 1,2 DOHC 86CP Test în România cu Chevrolet Aveo 1,2 DOHC 86CP

Din capul locului, o motorizare care beneficiază de o cilindree redusă şi care nu este ajutată în nici un fel de o turbină, nu va oferi reprize fulminante. În plus, maşina beneficiază de o caroserie şi sisteme care au dus la câştigarea a cinci stele la testele de impact EuroNCAP. Acest lucru înseamnă că maşina are foarte multe zone ranforsate cu rolul de a prelua forţele şi energia apărută în urma unui impact. Deci, vorbim despre o caroserie care are ceva kilograme.


Atunci când vorbim despre motoare cu cilindree mică şi caroserie care are o anumită greutate (1.135 kg), nu ne putem aştepta ca să vedem înregistrat pe computer-ul de bord un consum foarte scăzut, mai ales în mediu urban, şi nici nu putem să avem pretenţia ca acel motor să "tragă" ca nebunul.


Motorul livrează o putere maximă de 86 CP la 5.600 rpm şi un cuplu motor de 115 Nm la 4.000 rpm, ceea ce ne spune că trebuie "tras" un pic de motor atunci când te angajezi într-o depăşire sau atunci când te grăbeşti să ajungi la destinaţie. Acest fapt are ca rezultat un consum mai mare decât cel dat de producător în mediu urban, şi anume 6,5 litri/100 km. Atunci când se rulează în mediu extraurban datele problemei se schimbă, în mod natural, radical. Adică motorul nu mai este supus la "chinurile" plecările de pe loc. În mediu extraurban consumul dat de constructor este de 4,3 litri/100 de km. Probabil, dacă maşina ar fi fost echipată cu o cutie de viteze cu şase rapoarte, valorile de consum date de producător ar fi fost mult mai uşor de atins. În condiţiile unei cutii cu cinci rapoarte, şoferul va trebui să conducă într-un stil economic pentru a atinge consumul dat în mod oficial atât pentru mediu extraurban, cât pentru cel urban.


Din punct de vedere al zgomotelor propulsorului putem spune că acesta este silenţios. Un sunet care pentru mulţi nu va crea disconfort se poate auzi la o turaţie de peste 3.000 rpm. Dacă ar fi să închidem ochii si să ascultăm motorul, neluând în calcul puterea pe care acesta o livrează sau cilindreea lui, am putea să jurăm că ne aflăm la bordul unei maşini cu "muşchi", atunci când propulsorul este turat peste 3.000 rpm.
Chevrolet Aveo 1,2 vine şi completează foarte bine oferta maşinilor de clasă mică care beneficiază de motoare de cilindree mică. Preţul de bază al acestei versiuni de motorizare este de 11.400 de euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.