Test în România cu noul Renault Clio 0.9 TCe

Dacă la începutul anului vă prezentam testul detaliat cu Renault Clio 4 în versiunea diesel 1.5 dCi de 90 CP, a venit rândul să vedem cum se comportă francezul trendy în varianta pe benzină 0.9 TCe, tot de 90 CP.

Test în România cu noul Renault Clio 0.9 TCe Test în România cu noul Renault Clio 0.9 TCe

Noul Renault Clio 4 a păşit cu mult curaj şi suflu nou pe piaţa auto, impulsionat şi de look-ul dezinvolt pe care l-a primit, revoluţionând complet gama şi reuşind să aducă un plus de prospeţime în vremuri gri, în special pentru lumea auto. Plus că, în ceea ce priveşte motorizările, Renault a găsit de cuviinţă să echipeze noul Clio cu propulsoare disponibile şi în noua familie românească Dacia.

Aşadar, în gama Clio regăsim atât propulsorul diesel 1.5 dCi de 90 CP de care se bucură şi ruda mioritică Sandero, dar şi micuţul benzinar turbo 0.9 TCe de 90 CP, noutatea adusă de generaţia a doua a modelului Dacia Logan. Mă voi concentra pe modelul Clio 4 echipat cu acest al doilea propulsor, în rândurile următoare.

DESIGN INTERIOR ŞI EXTERIOR

Singurul detaliu nou adus în exterior de modelul de faţă comparativ cu versiunea diesel testată anul trecut este pachetul opţional Sport de personalizare completă, oferit doar pentru nuanţa galbenă specială de vopsea opacă Jaune Éclair. Preţul pachetului este de 400 de euro, acesta fiind disponibil doar cu nivelul de echipare Dynamique.

La exterior, acesta constă într-un spoiler faţă şi un difuzor spate, ambele discrete, de culoare neagră. În ceea ce priveşte interiorul, pachetul aduce ca noutăţi inserţiile multicolore regăsite pe volan, pe mânerele uşilor, de jur împrejurul fantelor de aer şi la baza schimbătorului de viteze. Şi cam atât.

La capitolul tehnologie, pe consola centrală regăsim display-ul cu touchscreen care controlează sistemul MediaNav şi un conector USB. Doar în echiparea Dinamique, Renault oferă şi un sistem de pornire a motorului pe sistemul “mâini libere”, compus dintr-un buton on/off şi dintr-un card de mici dimensiuni, ce poate rămâne permanent asupra şoferului.

În rest, maşina oferă un look foarte elaborat pentru clasa mică, părând aproape un coupe-hatch datorită integrării mânerelor portierelor din spate în montanţi. Interiorul mizează mai mult pe stil decât pe un caracter practic foarte bun, dovedindu-se potrivit pentru utilizarea zilnică preponderent în mediul urban.

Cum partea relevantă pentru acest test o reprezintă performanţele şi comportamentul motorului 0.9 TCe, să trecem acest aspect în revistă, detaliat, PE PAGINA URMĂTOARE.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.