Test în România: noul Lexus CT200h

Lexus CT200h, un model hibrid, premium, care poate să fie foarte bine asociat cu o navă spaţială, este garnist din plin cu ultimele gadget-uri şi tehnologii.

Test în România: noul Lexus CT200h Test în România: noul Lexus CT200h

Din exterior, modelul compact al celor de la Lexus prezintă un caracter puternic, un pic războinic. Designerii au reuşit să creeze un aer sportiv, plin de energie, lucru care parcă se dizolvă în momentul în care priveşti spatele maşini.

Jantele de 17 inch, care echipează nivelul Luxury cu un design mai mult decât interesant, subliniază caracterul sportiv al lui Lexus CT200h.

Maşina beneficiază de acelaşi sistem hibrid pe care-l regăsim pe Toyota Prius. Astfel, pentru cei care îşi pun problema fiablilităţii sistemului, răspunsul este dat chiar de longevitatea ansamblului creat de niponi.

Nu doar numele celor două modelule nipone sunt singurele diferenţe. Cele mai importante se regăsesc la nivelul dotărilor şi la nivelul calităţii materialelor. Modelul testat de ProMotor a fost dotat cu cel mai bogat nivel de echipare. Astfel, habitaclul maşinii este garnisit cu o serie de "instrumente" tip gadget cum ar fi, un mouse sau cum numesc cei de la Lexus "remote-touch", pentru a controla funcţiie de pe displey-ul central. Fără acest "mouse" cu siguranţă că bordul noului Lexus nu ar fi arătat asemenea unuia de avion. Consola centrala este plină de butoane, dar poziţionate în aşa fel încât oricare buton poate fi accesat fără nici o problemă.

La bordul noului Lexus CT200h se regăseşte un lucru neconvenţional, un lucru preluat din lumea dispozitivelor electronice. Astfel, butonul de start este reprezentat asemeanea butonului de pornire, sau oprire a unui aparat electronic. Şi au făcut foarte bine deoarece, în momentul în care se apasă acest buton bordul se animează şi apare un mic semnal "Ready", iar în habitaclul, aproape imperceptibil, "apare" un mic zumgăit. Da, a pornit motorul electric.

Odată ce maneta cutiei de viteze este trecută în drive maşina începe să ruleze...electric. Nu se aude nici cel mai mic zgomot până la 10 km/h, atunci când zgomotul cauciucurilor începe să se facă auzit. Acest zgomot, de altfel, creşte în intensitate odată cu mărirea vitezei, devenind, la viteze mai ridicate, un zgomot de fond suficient de puternic.

În ceea ce priveşte "apetitul" pentru benzină al lui Lexus CT200h, putem spune că maşina este mai eficientă în mediu urban, unde motorul electric este utilizat intens, iar pauzele propulsorului termic sunt mai dese, în comparaţie cu un rulaj, de exemplu pe autostradă. Tot în mediu urab, adică unde se rulează frecvent cu viteze de până la 40 de km/h, se poate acţiona un buton "magic" EV Mode, care face ca maşina să ruleze strict cu motorul electric. Chiar dacă bateria se "goleşte" cam repede, timpul în care motorul termic nu a funcţionat are un impact puternic asupra consumului de benzină. Modul complet electric, după cum spuneam, rămâne activat până la atingerea vitezei de 40 de km/h, iar acceleraţiile sunt lente. În momentul în care pedala este apăsată viguros, instant, porneşte şi motorul termic. Tot în vederea ecomoniei de carburant în mod indirect avem o "poziţie" a levierului schimbătorului de viteze numerotată sau denumită "B", prescurtare care vine de la BRAKE. În acest mod, frâna de motor este mult mai puternică ceea ce duce la o energie cinetică recuperată mult mai mare, deci bateria se reîncarcă mult mai repede. Acest Fapt duce la parcurgerea mai multor kilometrii în regim electric.

Astfel, Noul Lexus CT200H, devine unul din cele mai bune compromisuri în materie de propulsie neconvenţională, oferind un preţ scăzut pentru propulsie hibridă însoţită de dotări premium. Ppreţul de plecare fiind de 29.960 de euro cu TVA. Varianta testată de noi este nivelul superior de echipare si are un preţ de pornire de 42.100 euro cu TVA, oferind calitate premium şi ultimul sistem hidrid în materie de propulsie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.