TEST în România: noul Suzuki Vitara, pregătit pentru (aproape) orice

Ofertă interesantă de la Suzuki, care aduce noul Vitara în România la un preţ foarte accesibil atunci când vorbim de SUV-uri.

TEST în România: noul Suzuki Vitara, pregătit pentru (aproape) orice TEST în România: noul Suzuki Vitara, pregătit pentru (aproape) orice

 

Acum, pentru a vedea dacă reuşeşte sau nu să se achite cum se cuvine de cele de mai sus, am luat un exemplar şi l-am supus la un test tipic, care a constat din 50% mers prin oraş, 30% mers pe autostradă şi pe drumuri naţionale şi 20% mers pe drumuri de macadam, chiar după o ploaie. Practic, modul normal în care va fi utilizată o astfel de maşină de-a lungul vieţii ei în România. Iată şi concluziile:

1. Suzuki Vitara: Design şi calitatea materialelor şi a asamblării

Aş intra într-un clişeu dacă aş spune că arată ca un samurai, însă chiar aşa arată - fibra japoneză se vede cu ochiul liber, chiar dacă maşina e făcută în Europa, în Ungaria. 

Pe drumurile accidentate nu zornăie nimic la interior, iar calitatea plasticelor de la bord, deşi nu e ieşită din comun, anunţă o fiabilitate bună în timp. Am apreciat şi bordul simplu, dar cu un design plăcut, cu un ceas analogic încastrat frumos între gurile de aerisire; fără să te frapeze cumva prin modernitate sau artificii de design, e bordul unei maşini cu care te vei înţelege bine la drum lung. În fine, calitatea materialelor textile şi a pielii de pe scaune e bună, sunt materiale plăcute la atingere, aşa că vă recomand dotarea Spirit, nu e nevoie să daţi mai mulţi bani pe nivelul de echipare Luxus, cel mai înalt din oferta Vitara.

2. Suzuki Vitara: ergonomie, spaţiu interior şi modularitate

Să nu uităm clasa din care face parte Vitara, da? Scaunele din spate se rabatează pentru a oferi un spaţiu de încărcare suficient pentru obiecte mari, dar Vitara nu va fi, totuşi, maşina cu care să-ţi cari porcul de la ţară, da?

3. Suzuki Vitara: ţinută de drum on şi offroad

 

Evident, pe asfalt nu vei fi ajutat prea mult de motorul de 1.6 litri 120 CP, aspirat natural, care oferă un cuplu de doar 156 Nm la 4.400 de rpm. Dacă vrei să ieşi mai des în afara asfaltului cu această maşină, e musai să optezi pentru versiunea diesel, care oferă un cuplu sănătos, de 320 Nm, şi o porţie similară de cai-putere: 120.

Chiar şi iarba e OK, cât timp nu sunt denivelările prea mari

Tot pe asfalt am remarcat cu plăcere prezenţa pilotului automat autoadaptiv, o dotare surprinzătoare în acest segment - cu specificaţia că nu va frâna până la oprirea maşinii, ci până la viteze de 40 de km/h, de unde vei fi nevoit să preiei comanda. Oricum, salut iniţiativa de a dota maşina cu aşa ceva, mai ales în această zonă de preţ!

 

Cu alte cuvinte, Vitara se simte mai degrabă în largul său pe asfalt şi pe drumurile de ţară acoperite cu macadam, iar nu în offroad serios şi nici pe câmp. Tracţiunea integrală e competentă, ai posibilitatea de a bloca tracţiunea pe ambele punţi, dar cuplul relativ mic al motorului nu-ţi va permite aventuri deosebite. Râdem, glumim, dar în incintă, da?

4. Suzuki Vitara: siguranţă, dotări şi tehnologie

E deja impresionant ce pachet poate avea un SUV de 19.400 de euro - nu voi enumera toată lista de dotări, dar voi aminti de cele 5 stele la testele de siguranţă EuroNCAP, de cele 7 airbaguri, de sistemul de asistare la frânare, asistenţa la pornirea în rampă, precum şi de pilotul automat autoadaptiv de care am mai vorbit. A, şi să nu uit de luminile de zi cu LED.

Dacă vrei să dotezi maşina cu pachete optice, eşti liber să o faci, dar trebuie să ştii că pachetul Rugged, cel care aduce scuturi de protecţie de mari dimensiuni integrate în paraşocurile faţă şi spate, are doar un rol optic şi atât - la impact, plasticele vor avea de suferit. Dar maşina arată bine, ce să zic... :)

5. Suzuki Vitara: concluzie

Preţurile pentru noul Vitara încep de la 14.100 de euro cu TVA inclus, însă versiunile la care merită să te uiţi sunt cele din dotarea Spirit (ai toate preţurile aici). Dotarea testată, Spirit Allgrip costă 19.400 de euro cu TVA inclus în versiunea pe benzină, şi 22.000 de euro în versiunea diesel.

Deşi benzinarul este OK atât în privinţa consumului (7.5 litri / 100 km obţinuţi de noi, un rezultat foarte bun!), eu aş recomanda totuşi motorul diesel, mult mai în acord cu ceea ce trebuie să livreze, de fapt, această maşină. 

Un bun all-rounder, bun la toate şi pregătit pentru (aproape) orice

În aceşti bani primeşti un SUV de dimensiuni mici, dar suficient de încăpător, cu motorizări fiabile, cu o calitate decentă a asamblării şi bună a materialelor, cu o ţinută de drum plăcută pe asfalt şi foarte confortabilă în afara lui, şi cu doar puţine minusuri care să te supere (reglarea uşilor pentru a se închide din prima ar fi o chestie utilă).

Nu vei alege maşina asta dacă vrei să ieşi în offroad mai serios, pentru că ai o ofertă românească mai bună şi nu foarte departe din punctul de vedere al calităţii, şi nici dacă vrei performanţe dinamice mai bune pe asfalt, pentru că ai o competiţie acerbă din partea crossoverelor germane şi franţuzeşti din segment. Dar dacă vrei câte puţin din toate la un preţ decent, başca fiabilitatea japoneză, atunci ai în noul Vitara o alegere cel puţin interesantă. 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.