Test-pasiune cu Nissan 370Z Roadster. Zorro japoneZ

Autor: Oraan Mărculescu acum 6 ani Test drive

Zadarnic dezideratul „zânelor“ Porsche Boxster, BMW Z4, Mercedes SLK sau Audi TT de-a-l azvârli la zdup pe năzdrăvanul Nissan 370Z, după zăbrele zefl emitoare: „Nu e premium ca noi“.

Japonezul zburdalnic rezistă poznelor cazone ş‡i-ş‡i dezleagă „zgarda“ dezinhibat, refuzând să se zgribulească precum un loser. Z370 te face să zăboveş‡ti asupra designului său, un creuzet zbuciumat, dar ş‡i zemos de linii fanteziste ş‡i curbe senzuale (à la Catherine Zeta-Jones, amoreza lui Zorro-Banderas).

PREZENŢĂ REZONANTă, SENZAŢII EXPLOZIVE, UN DEZINHIBAT ŞI IREZISTIBIL ZORRO

 

Toţ‘i se zgâiesc la marchizul ro‡şu ş‡i zvelt, care le zgândăreş‡te zdravăn văzul ş‡i le sugerează senzaţ‘ii ’fizice, cutezătoare, zămislitoare… Păzea, e un afrodiziac zurbagiu, un izvor zvăpăiat care activează o puzderie de idei-zvârlugi îndrazneţ‘e ş‡i nechibzuite, e Zburătorul dezmăţ‘at eminescian…

Înzestrat cu un benzinar V6 foarte dezvoltat, fără turbine zumzăitoare, dar cu un zgomot zguduitor de rezonant când te dezlăţn‘ui ş‡i zmeul accelerează exploziv, 370Z poate fi’ zugrăvit drept un Zamolxe îngrozitor (în sens pozitiv) când ai dispoziţ‘ia de Zeus al autostrăzilor.

Zestrea sportivă se simte perfect la viteză mare, V6-le fiind forţos şi melodios

 

Când te zgârceş‡ti cu senza‘ţiile tari, automata creează senza‘ţia de zen, iar 370Z devine un Zoroastru al răgazului ş‡i calmează zarva de zi cu zi. Când se decapotează, 370Z devine un zefir care defileaza spre zenit, fără zor (ş‡i fără a te zgudui prea tare pe non-netezimea şoselelor). Iar cel care ş‡ofează apare ca un mic zeu, o ipostază pizmuită ş‡i care creează o gelozie zdravănă, fie ei zilieri sau zapcii cei de se hlizesc cu zăduf.

Zodie capricioasă pentru automată: are „SynchroRev Control“, dar „+“ e sus şi „-“ jos…

 

Dar nu viziunea de curtezan ’fitzos i se mulează lui 370Z. Mai degrabă imaginează-ţ‘i-l ca un virtuoz care glisează zvelt ş‡i „patinează“ cu frenezia necizelată a unui năzbâtios zglobiu, dar nu nechibzuit. 370Z derapează cu oare‡ce zarvă din cauciucuri, dar maş‡ina se controlează cu o meticulozitate care rezonează cu precizia.

Daca te-ai specializat pe senza‘ţii tari, 370Z te gratulează cu doze explozive, pline de poezie ş‡i care trezesc aplauze printre cei prezenţ‘i în zonă. Nu e nevroză dacă realizezi că ai vrea să „te dai“ cât e ziua de lungă în zigzag, cu tâmplele zvâcnind ş‡i zulufii în vânt.

Zoom pe calitatea principală: un virtuoz al glisajelor şi derapajelor controlate, un specialist al senzaţiilor tari şi un zmeu roşu pe care l-ai da în zigzag cât e ziulica de lungă. Doar burn-out-ul este interzis de electronică

 

Un mic necaz, totuş‡i: ESP-ul e pus de zor pe off, dar ASR-ul ramâne prezent invizibil ş‡i, când îi dai gaz de pe loc, rămâi confuz „de ce nu-mi iese burn-outul?!“. Macar nu mai faci mizerie cu zgura de la cauciucuri…

În rest, 370Z e pentru viteză ş‡i reprize explozive ş‡i demarează obraznic, ca un înzestrat mezin al zimbrului GT-R. Însă „fumează“ cam repede benzina din rezervor, ceea ce e o scuză pentru pauze, deş‡i ai vrea cu dârzenie să refuzi să stopezi zborul.

Zorro zdrobeşte zăbrelele cu zarvă, zbughind-o zglobiu spre zenit

 

În concluzie, Nissan 370Z Roadster rezistă cu zel zim‘ţilor „zvasticii“ Boxster – Z4 – TT – SLK ‡şi se semnează cutezător cu izbitorul Z. De la Zorro, zău!

MATERIAL PUBLICAT ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 103 (iulie-august 2013)

ZĂU CA BOTUL LUNG ŞI CURBELE MUSCULARE TE FAC SĂ TE GÂNDEŞTI SENZUAL LA… ZORRO!



Comentarii
Inchide