VW Phaeton 3.0 TDI

În lumea limuzinelor de lux, Volkswagen este ca o prinţesă frumoasă pe care nu o alege nimeni, pentru că are numele scris cu litere mari pe toate hainele.

VW Phaeton 3.0 TDI VW Phaeton 3.0 TDI

Din păcate, acesta este adevărul gol-goluţ: oamenii nu au cumpărat maşina asta în număr atât de mare şi cu atâta entuziasm pe cât şi-ar fi dorit Volkswagen. Cei mai nemulţumiţi/nesatisfăcuţi clienţi de cel mai scump VW construit vreodată au fost americanii. Drept pedeapsă, Volkswagen a oprit comercializarea lui Phaeton peste Ocean, salvând astfel sume uriaşe, ce se pierdeau pe seama unei maşini pe care clienţii de S-Klasse, Seria 7, A8 şi Lexus LS nu prea au băgat-o în seamă.

Nici pe piaţa europeană nu a avut succesul pe care l-ar fi meritat. Mulţi se întreabă de ce mai există Phaeton, pentru că vânzările nu au confirmat deloc statutul acestei maşini, pe cât de reuşită din punct de vedere ingineresc, pe atât de criticată din cauza imaginii de marcă, imagine care, zic unii, nu corespunde cu identitatea constructorului. Foarte direct spus, mulţi gândesc: de ce să îmi cumpăr un Phaeton când pot să dau aceiaşi bani pentru un A8?

Pentru că da, atunci când vine vorba de preţuri, limuzina de lux a mărcii din Wolfsburg stă pe acelaşi palier cu maşina ale cărei platformă şi motorizări le foloseşte. Un Phaeton 3.0 TDI de 233 CP are preţul de pornire, cu TVA, de 58.021 euro, dar dacă apelezi la opţionale, acesta creşte brusc. De exemplu, pentru modelele cu două fotolii în loc de trei locuri pe bancheta din spate, preţul de pornire sare brusc la 70.449 euro cu TVA.

Phaeton este însă acel statement al constructorului care trebuie să arate cât de mare şi de tare poate fi. Plus că de ce să nu folosesc şi eu platforma foarte reuşită utilizată de Audi pentru A8? Problema este că mulţi nu vor să accepte acest statement şi ignoră fără a avea dreptate o maşină extrem de reuşită. Volkswagen insistă însă, aşa că, începând din vara lui 2007, Phaeton poate fi comandat cu un facelift care a modificat capota motorului, spoilerele şi farurile, a impus modele de jante de 19 inci şi a adăugat dotări noi. Printre acestea, cele mai spectaculoase sunt farurile bixenon adaptive care, odată comandate, aduc faruri de rulare pe timp de zi cu leduri.

Lăsând la o parte designul, care cu siguranţă nu te poate convinge să dai banii pe maşina asta în loc de a-i vira în contul unui Audi, Phaeton este limuzina pe care ţi-o cumperi astăzi pentru a fi altfel decât cei cu armata de A8. Este foarte confortabilă, silenţioasă şi exclusivistă, pentru că vezi, în medie, una pe stradă cam o dată pe lună. Spaţiul interior este uriaş, iar scaunele sunt foarte confortabile, totul fiind orientat spre relaxarea pasagerilor. Motorizarea de 3 litri diesel este corectă, însă numai dacă nu vrei să faci depăşiri prea multe şi te zgârceşti atunci când vine vorba de banii de combustibil. Cu 67.886 de euro, poţi să cumperi un Phaeton cu motor V8 pe benzină, de 4,2 litri, care produce 335 CP.

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.