Am condus Audi Q5 Hybrid – merită sau nu?

Autor: Andrei Nan acum 10 ani Test drive

Citind prezentări şi mape de presă, un Q5 Hybrid arată foarte bine şi 10.000 de euro în plus nu par o problemă. Pe stradă, la volan, percepţia se schimbă şi adevărul iese la iveală. În cel mai economic mod posibil, extraurban, am reuşit să consum doar 8,5 litri pentru 100 km parcurşi. Asta poţi reuşi cu orice alt motor de pe Q5, iar cu diesel-urile poţi bate valoarea aceasta foarte uşor. În oraş, problema este mult mai mare. Undeva pe la 15, 17, 20 de litri pentru 100 km parcurşi. Asta este o valoare demnă de V6 FSI, iar un 3.0 TDI nu va consuma niciodată atât de mult. Este cu atât mai neplăcută ideea unui consum atât de mare pe cât Hybrid vine echipat cu transmisia automată cu opt rapoarte iar un 3.0 TDI cu S-tronic cu doar şapte trepte…

Există un mod full-electric de rulare pentru Q5 Hybrid dar el funcţionează foarte rar atunci când bateriile reuşesc să se încarce complet. Iar când acest lucru se întâmplă şi poţi rula electric vei avea la dispoziţie doar câţiva kilometri pentru energia se scurge repede din baterii. Q5 este o maşină grea iar bateriile sunt prea slabe pentru a-ţi permite să rulezi măcar 10 kilometri doar electric. Dacă Audi va modifica reţeta actuală şi va oferi baterii mai mari plus priză de încărcare cred că Q5 plug-in hybrid va fi o soluţie mai mult de cât interesantă şi banii cheltuiţi în plus s-ar justifica dacă ai putea să rulezi să spunem 30 km doar cu energie electrică. Sunt mulţi oameni care îşi permit să cheltuiască suma mare de achiziţie a acestei maşini şi care nu parcurg zilnic prin oraş mai mult de 30 de kilometri şi cu siguranţă nu ar avea o problemă să-şi încarce Q5-ul noaptea sau în parcarea biroului. Concluzionând, din punctul de vedere al consumului, miile de euro pe care ai fi tentat să le cheltuieşti pe Hybrid nu sunt justificate deloc.

Din păcate nici interiorul nu justifică banii cheltuiţi în plus. Dacă Q5 Hybrid ar fi fost o maşină care să fie echipată în standard cu foarte multe din dotările opţionale din punctul meu de vedere ar fi putut să coste şi cu 20.000 de euro mai mult decât un TDI de trei litri. Însă nu este deloc aşa şi nu cred că va cheltui foarte multă lume suma mai mare pe maşina mai eco trebuind în acelaşi timp să mai adauge iar şi iar opţionale pe care oricum şi le-ar fi dorit.

Există şi o parte plăcută a lui Q5 Hybrid, şi nu mă refer aici doar la gândul că viitorul model clar va fi un hibrid mai bun. Plăcerea condusului unui Q5 hibrid este similară cu ce simţi într-un X6 hibrid, dar la o scară mai mică. În comparaţie cu un 2.0 TDI sau cu un 2.0 TFSI, hibridul este mai rapid, sună mult mai bine şi se bucură de puterea motorului electric care îl ajută decisiv la demarajele în forţă. Confortul standard al unui Q5 este o caracteristică păstrată pentru hibrid, iar puterea şi cuplul mai mari duc experienţa de la volan la nivelul unui 3.2 FSI sau 3.0 TDI atunci când ai nevoie de putere. Diferenţe se vor simţi pe măsură ce vitezele cresc peste 130 km/h când un 3.0 TDI va fi evident mult mai plăcut datorită cuplului mai mare.

Este păcat şi regretabil în acelaşi timp că te gândeşti să-ţi îndeplineşti partea de ecologie auto cheltuind mai mult şi te trezeşti că eşti un consumator la fel de mare precum aceia de care voiai să te diferenţiezi cumpărându-ţi un hibrid. Hibridul Q5 este doar un început de drum, din păcate la fel de nereuşit precum toate celelalte tentative din industrie. Nu cred că există mai mult de două maşini hibride de lux care să merite investiţia cu adevărat şi, din păcate, niciuna nu este momentan produsă de germani. BMW cred că ştia asta, şi atunci a zis să meargă pe cartea puterii şi a vitezei. X6 este cel mai puternic hibrid, iar Seria 7 cel mai rapid. În rest, ecologie şi economie, poate cu altă ocazie sau, mai bine spus, cu altă motorizare.

Fără a exagera, Q5 Hybrid este mai degrabă un Q5 2.0 TFSI cu un sistem start/stop foarte avansat faţă de un hibrid în toată regula. Cei 2% de poluare auto rămân acolo, Q5 nu este Bunul Samaritean al SUV-urilor, este doar o experienţă plăcută pentru şoferii iubitori de benzină şi un social-status indicator puternic datorită preţului exorbitant.

Pagini: 1 2




Comentarii
Inchide