Am testat Nissan Pathfinder LE V6

Autor: Constantin Ciobanu 09 dec. 2011 Test drive

Am scos la plimbare un Pathfinder în echiparea de vârf, lucru valabil şi sub capotă. Adică un propulsor V6 de 2.993 cmc care livrează 231 CP la 3.750 rpm şi 550 Nm la 1.750 rpm. Surpriza plăcută vine din partea cutiei automate cu 7 trepte. În primul rând datorită numărului de trepte, apoi este fluidă, schimbările de treaptă sunt line şi suficient de rapide pentru a nu deranja în cazul unui regim normal de utilizare. Ansamblul propulsor-cutie are o mică latenţă în a livra puterea în cazul unui kickdown, dar nu una deranjantă. Nu în ultimul rând ştie să retrogradeze optim pentru a ajuta cu frâna de motor pe perioadele de frânare.

Treptele pot fi schimbate şi manual, un lucru util în offroad. Această motorizare alături de cutia automată cu 7 trepte impresionează prin reprize. Dacă la 50 km/h este firesc să ai resurse, descoperi că şi la 130 km/h ai cam aceleaşi resurse la dispoziţie când vine vorba de reprize. Evident un şasiu separat se simte altfel la volan. Micile denivelări le vei resimţi discret la volan dar şi „marile” denivelări se vor resimţi tot discret. În altă ordine de idei poţi sta liniştit pentru că ai un tren de rulare extrem de solid care poate îndura multe. Din punct de vedere al ţinutei de drum Pathfinder nu poate rivaliza cu rigoarea unui SUV având caroserie autoportantă.

Vei avea parte şi de ceva mai mult ruliu pe viraje, dar asta datorită unei suspensii gândite pentru a performa în offroad. Unii poate vor critica demultiplicarea direcţiei, prea mare, dar este specifică unui offroader. Aceasta oferă posibilitatea unui control, în cazul unor manevre de fineţe în offroad, mult mai precis. În schimb în oraş ai de „pipăit” volanul destul de mult în cazul unor parcări. Gradul de demultiplicare fiind unul dintre detaliile care necesită o mică perioadă de acomodare. În cazul acestei motorizări vorbim de tracţiune integrală permanentă cu posibilitatea blocării diferenţialului central sau selectarea demultiplicării reduse.

Soluţie aleasă evident şi din raţiuni de siguranţă. 550 Nm pe puntea spate la un colos de 2.285 kg pot conduce uşor la supravirări. Sistemul de frânare se achită onorabil de sarcina de a opri cele peste 2 tone. Consumul în cazul unui rulaj normal în regim extraurban se apropie de datele furnizate de Nissan. Ei spun 7,7 litri, noi am obţinutu un 8 litri. Dacă eşti ambiţios se poate şi mai bine. În regim urban undeva pe la 13,5 ne-am stabilizat dar am mai pus la lucru cei 550 Nm. Pathfinder este printre ultimii mohicani, o lume care încet dispare. Dacă sunteţi fanul unui offroader pur vă mai puteţi regăsi într-un Pathfinder.

Mă bucură sincer faptul că am apucat vremurile lui Patrol, Land Cruiser… şi Pathfinder. Nu pot condamna constructorii care au abandonat această soluţie tehnică, sunt enorm de multe argumente în favoarea renunţări la şasiul separat în cazul offroader-elor. Dar sunt şi câteva în favoarea lor care nu pot fi suplinite de o caroserie autoportantă, de aceea poate un pickup serios înseamnă şasiu separat. Pe undeva Pathfinder este o apariţie exotică în universul de crossovere Nissan. Chiar dacă recent a beneficiat de un facelift care a mai rafinat linia exterioară, caroseria are puterea de a comunica faptul că ai în faţă un offroader viguros.

Alături de Navara încă se poate lăuda că duce mai departe tradiţia lui Nissan Patrol. De ce un V6 diesel de 3 litri sub capota lui Pathfinder când propulsorul diesel de 2,5 litri care oferă 190 CP este mai mult decât suficient? De ce nu! Iar apoi un propulsor V6 oferă alt rafinament decât un patru cilindri în linie. Apropo de rafinament, extrem de agreabil sunetul acestui V6 dCi, surprinzător pentru un diesel. Pathfinder LE V6 este vârful de gamă pentru piaţa europeană. Aşadar poţi uita de lista de opţionale. Aşadar la exterior bifăm pe lista ed dotări standard barele faţă/ spate şi oglinzile în culoarea caroseriei, treptele laterale, jantele de 18 inch şi barele longitudinale de pe plafon.

Mai sunt detalii care contribuie la o imagine mai rafinată a acestui model. Aici aş trece farurile cu xenon autoreglabile care au altă structură internă. Interiorul evident are de plătit tributul vârstei din punct de vedere al designului. Pathfinder a fost lansat în 2005, chiar dacă anul trecut s-a bucurat de un facelift acesta nu a adus o redesenare completa a planşei de bord şi a interiorului ci doar un update din punct de vedere al materialelor, al finisărilor şi a dotărilor. Prin urmare Pathfinder LE V6 se laudă cu un sistem Nissan Connect Premium BOSE care este format dintre-un ecran de 7 inch, o cameră video color pentru marşarier, sistem de navigaţie cu hard disk de 40 GB, server audio de 9,3 GB. Am fost ceva cam optimist cu lista de dotări, tapiţeria din piele bej costă 500 euro. Spaţiul interior este generos, iar accesul la cele două locuri din portbagaj este facil, în schimb nu poţi găzdui doi adulţi pe ele. Dar sunt ideale pentru copii.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide