Am testat noul Chevrolet Captiva 2.2D 184 CP AWD

Autor: Dan Vache acum 8 ani Test drive

În România, Chevrolet Captiva facelift este oferit doar cu motorul diesel de 2.2 litri, disponibil în două versiuni de putere de 163 CP şi, respectiv, 184 CP. Noi am testat varianta mai puternică, cea de 184 CP cu cutie automată şi tracţiune integrală. Propulsorul de 2.2 litri are un răspuns destul de bun la apăsarea pedalei de acceleraţie, cei 400 Nm livraţi de la 2.000 rpm asigurându-ţi puterea necesară pentru a face o depăşire în forţă. Cutia automată în 6 trepte schimbă relativ rapid atunci când abordezi un stil de condus sportiv, însă la un condus mai relaxat, aceasta se supune, iar treptele sunt schimbate la o turaţie optimă, asigurându-ţi un consum redus de combustibil.

Direcţia a fost îmbunătăţită faţă de vechiul Captiva, însă am fi vrut să fie, totuşi, un pic mai tare iar volanul să fi avut un diametru ceva mai mic. Suspensia absoarbe destul de bine denivelările, însă rigiditatea acesteia poate fi uneori deranjantă pe drumurile noastre nu tocmai ca în palmă. Insonorizarea este la cote foarte bune, zgomotul motorului făcându-se simţit în habitaclu la un regim de turaţii foarte ridicat.

Chiar dacă zăpada a pus stăpânire pe străduţele şi şoselele din Bucureşti şi din afară, tracţiunea integrală s-a achitat onorabil de sarcină. Pe drumurile forestiere s-a descurcat onorabil, iar atunci când a fost nevoie de găsirea unui loc de parcare, Captiva a improvizat, escaladând fără ezitare nămeţii din faţa blocului.

La capitolul consum, computerul de bord afişa, la finalul testului, o valoare medie de 12 litri/100 km. Un consum corect, spunem noi, ţinând cont de faptul că modelul de test a avut de înfruntat atât cele mai geroase zile din ultimii ani cât şi haosul din capitală, provocat de ninsoarea abundentă din ultimele zile.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide