Am testat noul Chevrolet Cruze SW

Autor: Andrei Nan acum 8 ani Test drive

Lansat în 2009, Cruze este cel mai de succes model din gama Chevrolet la nivel global, înregistrând vânzări de peste 1,3 milioane de unităţi în întreaga lume, până în primul trimestru al anului 2012.

Autovehiculele compacte reprezintă cel mai mare segment din Europa, totalizând aproximativ 17% din toate autovehiculele comercializate, dintre care aproximativ 22% sunt unităţi station wagon. Cumpărătorii autovehiculelor station wagon apreciază spaţiul generos oferit, însă îşi doresc ca performanţa şi impresia generală produsă să fie asemănătoare cu cele ale unei variante hatchback sau sedan compacte.

Plecând de la aceste idei, şi anume spaţiu, performanţă şi impresia generală, să vedem dacă SW-ul se apropie de versiunile sedan şi hatchback ale modelului. Se ştie foarte bine că încă de la lansarea versiunii sedan Chevrolet a mizat pentru Cruze pe confort, spaţiu generos şi un preţ mai mult decât competitiv.

Versiunea hatchback a reuşit să preia calităţile versiunii sedan, ducând ştafeta mai departe fără nici o problemă în ceea ce priveşte performanţele, confortul şi spaţiul. Bine, acuma să nu vă imaginaţi că vorbim despre performanţe asemănătoare unui Camaro, nici pe departe, ci vorbim despre performanţe „pământeşti”.

Din punct de vedere al exteriorului, cele mai mari modificări, după cum era de aşteptat, sunt aduse spatelui maşinii, mai precis de la montanţii B şi până în spate, caroseria este complet nouă, iar aspectul curbat al hayonului întăreşte profilul dinamic. În mod evident versiunea SW este cea mai mare din punct de vedere dimensional (lungime 4.675 mm, lăţime 1.797 mm, înălţime 1.484 mm). Trebuie precizat că Cruze SW este mai lung cu doar 72 de mm, valoare care a fost suficientă inginerilor pentru a da impresia că diferenţa dintre cele două modele este mult mai mare.

Pe lângă modificările aduse părţii din spate şi partea frontală a trecut prin „bisturiul” designerilor. Aşadar, putem vorbi despre o nouă grilă a motorului, o nouă bara de protecţie, cu proiectoarele de ceaţă integrate în carcasele cu un design nou.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide